LASER NA TRĄDZIK MŁODZIEŃCZY

Laser na trądzik młodzieńczy

LASER NA TRĄDZIK MŁODZIEŃCZY

Trądzikowi młodzieńczemu często towarzyszy rumień, czy też zaczerwieniona twarz. Tę przykrą dolegliwość można  pokonać za sprawą zabiegu laserem Nd-YAG. Poznaj więc laser na trądzik młodzieńczy.

Trądzik młodzieńczy – definicja

Jest to choroba skóry, która pojawia się u młodzieży w wieku dojrzewania. Przyczyną trądziku jest zwiększona produkcja łoju, blokująca aparat włosowo-łojowy. Skutkiem tego stanu rzeczy jest nagromadzenie bakterii z grupy Cutibacterium acnes, które rozkładając nagromadzony łój, wydzielają kwasy tłuszczowe odpowiedzialne za reakcję zapalną i immunologiczną. Do przyczyn trądziku zaliczamy również predyspozycje genetyczne. Trądzik młodzieńczy występuje zarówno u chłopców, jak i dziewczyn.

Laser na trądzik młodzieńczy

poznaj laser Nd:YAG

Laser nd-yag jest skuteczną terapią stosowaną na trądzik młodzieńczy.

Jego działanie pozwala na osłabienie działania gruczołów łojowych, zmniejszenie stanu zapalnego i pobudzenie wytwarzania kolagenu, a także redukcję blizn potrądzikowych. Po kwalifikacji pacjenta do zabiegu lekarz przykłada głowicę i przesuwa plamkę lasera po obszarze zabiegowym. Efektem działania wiązki lasera jest pobudzenie skóry do regeneracji. Pacjent nie odczuwa bólu i czuje się jak podczas opalania podczas zabiegu. Jedyną negatywną dolegliwością może być zaczerwienienie skóry po zabiegu. Po zabiegu usuwania trądziku rekomenduje się stosowanie delikatnych środków myjących i kremów łagodzących zaczerwienienia. Trzeba pamietać również o używaniu środków ochronnych z filtrem SPF 50.

Przeciwwskazania do zabiegu stanowią: ciąża, laktacja, choroby zapalne skóry, bielactwo, nowotwory, świeża opalenizna czy stosowanie leków i ziół o działaniu fotouczulającym. Zabieg nie wymaga rekonwalescencji i umożliwia natychmiastowy powrót do codziennych aktywności. Zabieg na trądzik laserem powinien być wykonany 4 razy w odstępach od 2 do 3 tygodni dla osiągnięcia najlepszych efektów.

Zabieg Genesis podnosi temperaturę naczyń krwionośnych i skóry właściwej przy użyciu fali o długości  1064 nm (Nd:YAG). Poprawia to strukturę skóry, redukuje zmarszczki, zmniejsza pory i pozbywa się rumienia, trądziku i teleangiektazji. Laser wykorzystuje wysoką moc, częstotliwość i mikrosekundowe impulsy. Jego ważną zaletą jest pobudzenie naturalnych procesów regeneracyjnych, które redukują zmarszczki i przebarwienia oraz pozwalają na złagodzenie trądziku. Efekty lasera są widoczne już po pierwszym zabiegu, a powrót do codziennych obowiązków odbywa się niemal natychmiast po wyjściu z kliniki medycyny estetycznej.

Na trądzik młodzieńczy nieocenioną terapią jest użycie lasera frakcyjnego. Laser frakcyjny prowadzi do mikrouszkodzeń skóry, pozostawiając pomiędzy nimi nieuszkodzoną powierzchnię. To właśnie od stref nieuszkodzonej skóry rozpoczyna się proces regeneracji. Laser frakcyjny CO2 redukuje zmarszczki, poprawia koloryt skóry, usuwa blizny potrądzikowe i teleangiektazje oraz przywraca jędrność skóry.

Sprawdź inne zabiegi w naszej ofercie.

Jakie zabiegi są najczęściej wykonywane w klinice medycyny estetycznej?

Data aktualizacji: 28.06.2023