PRZYCZYNY I METODY LECZENIA MIGRENY

przyczyny i metody leczenia migreny

PRZYCZYNY I METODY LECZENIA MIGRENY

Artykuł edukacyjny

Stosowanie leków na migrenę nie zawsze przynosi wymierne korzyści. Alternatywą do farmakoterapii może być zabieg medycyny estetycznej, który do tej pory najczęściej jest wykorzystywany w celu likwidacji zmarszczek. Poznajmy zatem przyczyny i metody leczenia migreny z użyciem toksyny botulinowej.

Czym charakteryzuje się migrena?

Jest to choroba objawiająca się bólem głowy, który najczęściej występuje w okolicy skroniowej lub czołowej, nad gałką oczną. Ból może być obustronny lub naprzemienny i często jest na tyle dotkliwy, że pacjent nie może normalnie funkcjonować. Migrena może trwać kilka, kilkanaście godzin, a nawet kilka dni. Przypadłość może występować w różnych odstępach czasu.

Przyczyny migrena objawy

Nauka nie do końca jest w stanie określić migrena przyczyny. Wyróżnia się czynniki zewnętrzne, który przyczyniają się do wywołania napadów migreny. Zaliczamy do nich: stres, zmęczenie, nagłe zmiany pogody, a także przebywanie na znacznych wysokościach. Inne hipotezy medyczne na temat migrena przyczyny to nadwrażliwe reakcje neuronaczyniowe, spowodowane uwarunkowaniami genetycznymi. Do migreny mogą się przyczyniać poważne choroby takie jak: zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych, udar mózgu, nowotwór. Migrena objawy, które najczęściej spotykamy to: podwyższona wrażliwość na światło, wymioty i nudności, brak apetytu, wrażliwość na zapachy i dźwięki, drętwienie twarzy, zawroty głowy, zaburzenia mowy, poczucie wyczerpania czy senności.

Przyczyny i metody leczenia migreny

Botoks na migrenę

Najskuteczniejszą terapią na migrenę w klinice medycyny estetycznej jest toksyna botulinowa, czyli botoks. Podobnie jak w przypadku zabiegów na inne dolegliwości, botoks podczas leczenia migreny należy wstrzykiwać w mięśnie za pomocą cienkiej igły. Prowadzi to do ich rozluźnienia i zahamowania bólu spowodowanego migreną. Botoks hamuje produkcję acetylocholiny, która jest odpowiedzialna za przenoszenie sygnałów między neuronami. Przed zabiegiem z udziałem toksyny botulinowej lekarz przeprowadza wywiad, którego zadaniem jest m.in. wyeliminowanie przeciwwskazania. Następnie po kwalifikacji lekarz wprowadza pod skórę botoks za pomocą  igły. Podczas zabiegu w klinice medycyny estetycznej toksyną botulinową pacjent może odczuwać jedynie delikatny dyskomfort, a zabieg botoksu na migrenę przede wszystkim wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa i niewielkim ryzykiem powikłań.

Korzystając z naszej kliniki medycyny estetycznej masz pewność, że doświadczony lekarz określi odpowiednią dawkę botoksu i przeprowadzi skutecznie zabieg. Warto podkreślić, że zabieg jest krótki i mało inwazyjny. Lekarz może zastosować znieczulenie w formie kremu dla zwiększenia komfortu pacjenta, a efekty są odczuwalne już po 2-3 tygodniach od procedury medycznej. Zaletą botoksu na migrenę jest krótki czas trwania zabiegu – max. 30 minut. Efektem botoksu na migrenę jest obniżenie dolegliwości bólowych związanych z migreną i całkowite ich wyeliminowanie. Rekomenduje się skorzystanie z serii minimum 3 zabiegów w odstępie 12 tygodni w klinice medycyny estetycznej.

Jakie są wskazania do zabiegu botoksem?

• migrena
  • kurcz powiek
  • połowiczy kurcz twarzy

a także:

zmarszczki poziome i pionowe czoła, zmarszczki wokół oczu

Przeciwwskazania – zabieg botoksem

• ciąża i laktacja
  • nadwrażliwość na składniki leku
  • zakażenia skóry w obszarze zabiegowym
  • zaburzenia krzepnięcia krwi i stosowanie leków rozrzedzających krew
  • aktywne nowotwory
  • przewlekłe choroby autoimmunologiczne