LECZENIE MIGRENY

przyczyny i metody leczenia migreny

Leczenie migreny

Skuteczne usuwanie dolegliwości bólowych

Migrena jest chorobą układu nerwowego, która przyczynia się do przewlekłych bólów głowy. Cechą wyróżniającą migreny jest charakter napadowy i występowanie jej po jednej stronie czaszki. Migrena objawy to ból, który może pojawiać się w cyklach co jakiś czas lub bez przerwy przez kilka lub kilkanaście godzin. Warto dodać, że u 3% pacjentów migrena ma charakter przewlekły. Migrena objawy to także: uczucie pulsowania w głowie, mroczki przed oczami, zaburzenia łaknienia, nadwrażliwość na hałas i zapachy, objawy lękowe, złe samopoczucie i światłowstręt.

Skutecznym remedium na migrenę jest zabieg wstrzyknięcia botoksu. Botoks inaczej toksyna botulinowa to jad kiełbasiany. Wyróżniamy parę typów toksyny botulinowej – od A do G. W medycynie estetycznej wykorzystuje się neurotoksynę typu A. Toksynę botulinową wstrzykuje się w okolice czoła, skroni, karku i części potylicznej. Działanie botoksu polega na rozluźnieniu mięśni i wyłączeniu czynności konkretnych zakończeń nerwowych. Dodatkowym efektem botoksu jest redukcja zmarszczek.

Lwia zmarszczka

Przebieg zabiegu

Zabieg leczenia migreny botoksem rozpoczyna się od wywiadu z pacjentem, który ma za zadanie odrzucić ewentualne przeciwwskazania. Po zakwalifikowaniu pacjenta do zabiegu, lekarz dokonuje wstrzyknięcia botoksu w obszar zabiegowy za pomocą cienkiej igły. Lekarz ma za zadanie zlokalizować, które mięśnie głowy uciskają, ugniatają czy drażnią nerwy i są odpowiedzialne za migrenę. Lekarz dobiera odpowiednią dawkę botoksu sprawiając, że migrena ustępuje. Efektem zabiegu z botoksem jest blokada zakończeń nerwowych, która utrzymuje się od 6 do 12 tygodni.

Zabieg leczenia migreny botoksem trwa kilkanaście minut. Lekarz może podać znieczulenie miejscowe w formie kremu, które redukuje do zera dolegliwości bólowe u pacjenta.

WSKAZANIA

Wskazaniem do zabiegu leczenia migreny botoksem jest migrena przewlekła (przewlekłe bóle głowy), migrena z aurą i migrena bez aury.

PRZECIWWSKAZANIA

Przeciwwskazaniami do zabiegu z udziałem toksyny botulinowej jest ciąża i laktacja, nadwrażliwość na botoks oraz jakikolwiek inny składnik leku oraz stan zapalny w miejscu podania botoksu.

EFEKTY

Zabieg botoksem na migrenę zmniejsza nasilenie czy częstotliwość napadów nawet o połowę. W konsekwencji zabieg może przyczynić się do całkowitego pozbycia się migreny u pacjenta. Pierwszy efekt jest widoczny już po tygodniu, a po 2-3 tygodniach występują pożądane rezultaty. Pełny efekt terapeutyczny pojawia się po 12 tygodniach.

Umów się na leczenie migreny w Kaczyńscy Clinic, Warszawa Białołęka

Zabiegi wykonuje dr Krzysztof Kaczyński