JAK USUNĄĆ RUMIEŃ?

jak usunąć rumień

JAK USUNĄĆ RUMIEŃ?

Rumień stanowi defekt estetyczny, który może prowadzić do trądziku różowatego – jest wczesnym objawem choroby. Po zdiagnozowaniu rumienia należy podjąć się leczenia w klinice medycyny estetycznej, które pozwoli pozbyć się objawów rumienia. Przeczytaj zatem jak usunąć rumień.

Czym jest rumień i jakie są jego przyczyny?

Rumień to dolegliwość, której objawem są czerwone plamy na twarzy, występujące na policzkach, nosie, brodzie czy szyi. Poza zaczerwienioną twarzą cechuje się łuszczeniem się skóry oraz wypryskami, które są nieestetyczne. Rumień to schorzenie, którego trudno się pozbyć i może ono wywołać trądzik różowaty. Przyczynami rumienia na twarzy mogą być zaburzenia hormonalne w okresie menopauzy, choroby skóry, nadmierna ekspozycja na światło słoneczne. Nasilenie objawów jest często następstwem wysokich temperatur, spożywania pikantnych potraw, picia alkoholu, a także stresu.

Jak usunąć rumień?

Żółty laser naczyniowy na rumień

Na szczęście nawet tak kłopotliwą przypadłość jak rumień można leczyć w klinice medycyny estetycznej. Skuteczną metodą usuwania rumienia jest żółty laser naczyniowy. Na czym polega mechanizm funkcjonowania lasera żółtego? Żółte światło przedostaje się do uszkodzonych naczyń. Jest ono absorbowane przez hemoglobinę, a następnie zamieniane na energię cieplną.  W efekcie prowadzi to do zamknięcia i zagojenia się naczynek. Dzięki odpowiedniej długości fali – 577 nm możemy uzyskać nawet o 40% większą absorpcję energii niż w przypadku innych laserów, podwyższając tym samym efektywność zabiegu. Zabieg z udziałem lasera żółtego jest niezwykle bezpieczną procedurą medyczną i jest prawie bezbolesny dla pacjenta. Laser żółty na rumień nie wymaga hospitalizacji, może być obrzęk, który utrzymuje sie kilka dni.

Przed zakwalifikowaniem pacjenta do zabiegu, lekarz przeprowadza standardowy wywiad lekarski, którego jednym z zadań jest wykluczenie potencjalnych przeciwwskazań do zabiegu. Laser żółty nie wymaga podawania znieczulenia. Zabieg usuwania rumienia polega na przykładaniu głowicy lasera do skóry, co wywołuje skierowanie wiązki lasera w obszar zabiegowy. Efektem działania lasera żółtego jest uszkodzenie naczyń krwionośnych, a w rezultacie usunięcie rumienia ze skóry pacjenta. Leczenie rumienia wymaga serii zabiegów w odstępach 3-4 tygodniowych.

Laser Nd-YAG

Zastanawiasz się jak usunąć rumień na twarzy w klinice medycyny estetycznej? Drugi laser, z którego warto skorzystać w przypadku rumienia na twarzy to laser Nd-YAG. Wyróżnikiem lasera neodymowo-yagowego jest głęboka penetracja tkanek, wysokie bezpieczeństwo i mała inwazyjność zabiegu. Dzięki tym korzyściom pacjenci naszej kliniki medycyny estetycznej coraz częściej decydują się na ten zabieg. Laser Nd-Yag leczy bezpośrednie przyczyny powstawania rumienia, a dzieje się to poprzez zamykanie dużych naczyń krwionośnych zlokalizowanych pod powierzchnią skóry.

Warto mieć świadomość, że bagatelizowanie rumienia na twarzy może doprowadzić do zaostrzenia objawów w postaci trwałego poszerzenia naczyń krwionośnych i pojawienia się krost i grudek.

Laser Nd-Yag emituje światło o długości fali – 1064 nm, a wiązka laserowa posiada długość 532 nm i emituje światło zielone. Urządzenie może emitować wiązkę w sposób ciągły lub krótkich impulsów typu Q-Switched. Laser powoli ogrzewa naczynia krwionośne, co chroni przed pęknięciem ścian naczyń oraz prowadzi do ich koagulacji. Lekarz może bez problemu dopasować rozmiar wiązki laserowej do głębokości zmiany. Efekty laseroterapii są zauważalne już po pierwszej wizycie w klinice medycyny estetycznej. Po zabiegu może pojawić się niewielki obrzęk, który ustępuje do 48 godzin. Od razu po zabiegu usuwania rumienia laserem Nd-Yag można wrócić do normalnego trybu życia.

Jakie zabiegi są najczęściej wykonywane w klinice medycyny estetycznej?

Data aktualizacji: 01.07.2023