TRĄDZIK RÓŻOWATY

jak leczyć naczyniaki

Trądzik różowaty

Skuteczne zabiegi medycyny estetycznej na trądzik różowaty

Trądzik różowaty to przewlekła dermatoza zapalna, którą możemy leczyć w gabinecie dermatologicznym lub medycyny estetycznej. Chorobie towarzyszą rumień, teleangiektazje, zmiany zapalne, grudki czy krosty. Leczenie choroby u dermatologa jest długotrwałe i wymaga profesjonalnej diagnozy i dobrania odpowiednich metod leczenia. Uważa się, że jedną z przyczyn schorzenia jest zaburzona odpowiedź immunologiczna i nieprawidłowości w układzie naczyniowym skóry. Czasem podłożem trądziku różowatego mogą być poważniejsze choroby ogólne takie jak: rakowiak, guz trzustki i mastocytoma.

Leczenie miejscowe

Dermatolog podczas leczenia miejscowego stosuje takie leki jak: metronidazol, iwermektyna, klindamycyna, erytromycyn, retinoidy i kwas azelinowy.

Leczenie ogólne

Leczenie ogólne na trądzik różowaty przez dermatologa polega na wdrożeniu antybiotykoterapii z udziałem tetracyklin i makrolidów.

Zabieg Genesis laserem Nd-YAG

Jest to zabiegiem z wykorzystaniem trybu Genesis (laser Nd:YAG) o mocy 1064 nm. urządzenie podgrzewa sieci naczyń krwionośnych wraz ze skórą właściwą, co redukuje objawy trądziku różowatego, pozbywa się zaczerwienionej skóry i spłyca zmarszczki bez niszczenia sąsiednich tkanek. Efektem działania lasera z trybem Genesis – trądzik różowaty laser jest produkcja kolagenu, uelastycznienie skóry i pozbycie się trądziku różowatego. Zabieg laserem z trybem Genesis jest bezpieczny i nieinwazyjny, a czas jego trwania waha się od 15 do 30 minut. Zaleca się serię od 4 do 6 zabiegów. Warto zaznaczyć, że zabieg Genesis laserem Nd:YAG ma potwierdzoną naukowo skuteczność, zapewniając najwyższy komfort zabiegu dla pacjenta.

Laser żółty – przebieg zabiegu

Naczyniowy laser żółty to laser, który jest stosowany podczas leczenia rumienia i trądziku różowatego. Przed rozpoczęciem procedury trądzik różowaty laser niezbędny jest wywiad lekarski i zakwalifikowanie pacjenta do zabiegu. Zabieg rozpoczyna się od kierowania wiązki światła w miejsce, które jest objęte leczeniem. Laser żółty wykorzystuje zjawisko fototermolizy, które polega na pochłanianiu energii lasera przez hemoglobinę, co prowadzi do koagulacji naczyń. Rumień leczy się za pośrednictwem skanera, a zabieg jest bezpieczny i nie wymagający rekonwalescencji. Laser żółty wykorzystuje niższą moc, zapewniając ten sam efekt terapeutyczny co w przypadku laserów o wyższej mocy.

WSKAZANIA

• trądzik różowaty

PRZECIWWSKAZANIA – ZABIEG GENESIS

• ciąża i laktacja
  • bielactwo
  • aktywne nowotwory
  • chemioterapia
  • świeża opalenizna
  • aktywna łuszczyca
  • przyjmowanie leków światłouczulających

EFEKTY ZABIEGÓW

Zabiegi laserem z trybem Genesis i laserem żółtym prowadzą do redukcji trądziku różowatego oraz odmłodzenia skóry i jej uelastycznienia. Wzmacniają napięcie skóry i sprawiają, że zmarszczki ulegają wypełnieniu, a skóra staje się świeża i jędrna. Zaleca się przeprowadzenie serii zabiegów, a na efekty trzeba poczekać od 3 do 6 miesięcy, ponieważ tyle trwa odbudowa włókien kolagenowych.

Umów się na leczenie trądziku różowatego w Kaczyńscy Clinic, Warszawa Białołęka

Zabiegi wykonuje dr Krzysztof Kaczyński