Skuteczne usuwanie przebarwień laserem tulowym

Przebarwienia (hiperpigmentacja) mogą mieć różny kształt, wielkość i odcień. Do ich powstawania przyczynia się proces fotostarzenia, naturalny upływ czasu, schorzenia, pielęgnacja czy uwarunkowania genetyczne. Skuteczne usuwanie przebarwień laserem tulowym – dowiedzmy się, czym są przebarwienia i jak wygląda zabieg usuwania ich za pomocą lasera tulowego.

Skuteczne usuwanie przebarwień laserem tulowym

Przebarwienia – czym są i czemu powstają?

Przebarwienie to zmiana wywołana nieprawidłową dystrybucją melaniny. W efekcie jej zwiększonej produkcji na skórze pojawiają się plamy o różnym kształcie i ubarwieniu. Wyróżnia się wiele rodzajów zmian barwnikowych, m.in.: piegi, melasmy, zmiany: pozapalne, polekowe, genetyczne, hormonalne. Do klasyfikacji przebarwienia niezbędne jest określenie przyczyny pojawienia się zmian pigmentacyjnych. Wśród popularnych powodów nadprodukcji melaniny można wymienić: przyjmowanie leków, wahania hormonalne, niektóre choroby np. cukrzyca, niewłaściwa ochrona przed promieniami słonecznymi i fotostarzenie, naturalne procesy starzeniowe skóry, uwarunkowania genetyczne, czynniki zewnętrzne, np. zanieczyszczenie środowiska czy palenie papierosów, urazy mechaniczne i cieplne, zmiany trądzikowe, zbyt agresywne zabiegi pielęgnacyjne.

Określenie przyczyny pojawienia się przebarwienia jest niezbędne przy leczeniu zmian barwnikowych i zapobieganiu im.

Na czym polega zabieg laserem tulowym na przebarwienia?

Laser tulowy emituje nieablacyjną wiązkę o długości 1927 nm i nie narusza warstwy rogowej skóry. Głowica emitująca wiązkę lasera tulowego może wytworzyć nawet do 12000 mikrowiązek. Podczas zabiegu w tkance tworzą się mikrokanaliki. W trakcie procedury wykorzystywane są preparaty ze składnikami odżywczymi, stymulujące tkankę do odbudowy, dobierane do potrzeb pacjenta. Substancje są wchłaniane poprzez mikrokanaliki. Po zabiegu laserem tulowym na przebarwienia mogą wystąpić niewielkie zaczerwienienia. Należy zadbać, aby przez miesiąc po zabiegu stosować kremy z filtrem UV.

Na czym polega innowacyjność lasera tulowego?

Laser nieablacyjny od renomowanego producenta dysponuje szeregiem funkcji, prowadzących do osiągnięcia pożądanych rezultatów terapeutycznych. 3 dedykowane końcówki umożliwiają leczenie różnych schorzeń i problemów skórnych – od objawów starzenia, aż po trądzik czy rozszerzone pory. Nowoczesny wyświetlacz emitujący gęstość czy ilość energii poprawia bezpieczeństwo zabiegu i ułatwia operatorowi przeprowadzenie zabiegu. W naszej klinice posiadamy laser o mocy 20W – jest to jedyne urządzenie na rynku o takich parametrach. Bogate funkcje lasera tulowego pozwalają na  zabiegi z większą średnicą wiązki (200 μm i 350 μm) i rozmiarem skanowania (4 x 10 mm i 6 x 10 mm).

Laser tulowy – wskazania i przeciwwskazania

Wśród wskazań do zabiegu laserem tulowym wymienia się:

– utratę jędrności skóry,

– fotostarzenie,

melasma,

– zmiany potrądzikowe,

– przebarwienia,

– piegi,

– wiotkość skóry,

zmarszczki,

– rozszerzone pory.

Choć laser tulowy jest delikatny, niezbędne jest wykluczenie przeciwwskazań, do których należą: ciąża, laktacja, zaburzenia metaboliczne, aktywne nowotwory, choroby autoimmunologiczne, zaburzenia krążenia krwi, infekcje skórne, zaburzenia metaboliczne, epilepsja, bliznowacenie.

Laser tulowy – efekty

Zabieg laserem tulowym wpływa pozytywnie na gęstość i jędrność skóry. Tkanka jest bardziej napięta i prezentuje się młodziej. Delikatne zmarszczki i niewielkie blizny stają się mniej widoczne. Poprawia się koloryt cery, a przebarwienia bledną. To odpowiedni zabieg dla osób, które chcą uregulować wydzielanie się sebum i zmniejszyć trądzik. Po zastosowaniu lasera tulowego widoczność rozszerzonych porów ulega redukcji. W zależności od indywidualnych uwarunkowań lekarz w gabinecie medycyny estetycznej w Warszawie może zalecić kilka sesji laseroterapii dla uzyskania pełnego efektu terapeutycznego.

Piśmiennictwo

Kaufman-Janette J, Cazzaniga A, Ballin A, Swanson-Garcell R. Effectiveness of a Nutraceutical During Non-Ablative 1927 nm Fractional Laser on Patients With Facial Hyperpigmentation and Photoaging. J Drugs Dermatol. 2017 May 1;16(5):501-506.

https://aesthetica.com.pl/clients/25/pdf/AE_23_064-068.pdf, dostępny 02.04.2024

Pradecka, E. Kaniowska: Przebarwienia skóry – dlaczego powstają?, 5, 2006, 7-8.

Data aktualizacji:14.05.2024