SKUTECZNA METODA NA TELEANGIEKTAZJE

skuteczna metoda na teleangiektazje

SKUTECZNA METODA NA TELEANGIEKTAZJE

Teleangiektazje to rozszerzone naczynia krwionośne o czerwonym zabarwieniu, które znajdują się pod skórą na głębokości ok. 0,4 mm. Powstają w wyniku zaburzeń krążenia żylnego i stanowią defekt estetyczny. Jaka jest skuteczna metoda na teleangiektazje przeczytasz poniżej.

Objawy i przyczyny teleangiektazji

Objawem teleangiektazji jest zaczerwienienie skóry pod wpływem czynników zewnętrznych takich jak: promieniowanie UV, spożycie alkoholu, wiatr, wysoka temperatura, jedzenie ostrych przypraw, silne emocje czy wysiłek fizyczny. Najczęściej teleangiektazje zlokalizowane są na twarzy i kończynach dolnych. Objawami towarzyszącymi pajączków na nogach są obrzęk tkanek, zmęczenie, a także różnego rodzaju parestezje. Przyczynami schorzenia jest podwyższone ciśnienie żylne z niewydolnych żył sieciowych, żylaków czy przetok tętniczo-żylnych. Podłożem teleangiektazji mogą być uwarunkowania genetyczne lub też mogą one być skutkiem ubocznym stosowania sterydów. Przyczyną tej dolegliwości może być nadciśnienie tętnicze lub otyłość.

Skuteczna metoda na teleangiektazje,

czyli nieestetyczne pajączki

Laser Nd-YAG

Laseroterapia na teleangiektazje wykorzystuje zjawisko selektywnej fototermolizy – czyli wywołaniu urazu termicznego w określonej lokalizacji bez niszczenia zdrowych tkanek, minimalizując do zera ryzyko powstania blizn. Energia świetlna emitowana przez laser Nd-YAG jest pochłaniana przez hemoglobinę, a następnie zamieniana w ciepło. Efektem tego jest koagulacja i zamykanie naczynek, czyli pozbycie się teleangiektazji. Laser Nd-YAG emituje światło o długości fali 1064 nm.

Przebieg zabiegu

Zabieg zamykania naczynek rozpoczyna się od kwalifikacji pacjenta do zabiegu i wykluczeniu ewentualnych przeciwwskazań. Następnie lekarz przykłada powierzchnię lasera w miejsce występowania pajączków na nogach. Pacjent podczas zabiegu zamykania naczynek może odczuwać ciepło – w razie potrzeby podaje się mu znieczulenie w formie kremu znieczulającego. Dzięki innowacyjnej technologii chłodzenia głowicy zabieg jest komfortowy i bezbolesny. Laser Nd-YAG pozwala na zamykanie naczyń o średnicy do 4 mm. Laser prowadzi do kontrolowanych mikrouszkodzeń rozszerzonych naczyń krwionośnych, co powoduje ich zamknięcie i pozbycie się problemu. Zabieg zamykania naczynek na nogach trwa od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Po zabiegu laserem Nd-YAG skóra pacjenta może być trochę zaczerwieniona i może występować na niej lekki obrzęk, mogą się pojawić małe strupy. Po paru dniach te dolegliwości ustępują, a pacjent od razu po przeprowadzeniu procedury może wrócić do pracy czy codziennych aktywności. Rekomenduje się wykonanie serii zabiegów wykonywanych w odstępach od 3 do 6 tygodni.

Wskazania do zabiegu laserem Nd-YAG

• usuwanie teleangiektazji (zamykanie naczynek na nogach i twarzy)
  • trądzik różowaty
  • rumień
  • poprawa jędrności skóry
  • lifting skóry
  • terapia grzybicy stóp

• ciąża i laktacja
  • aktywne choroby nowotworowe
  • bielactwo
  • cukrzyca
  • stany zapalne skóry
  • przyjmowanie leków i ziół światłouczulających
  • epilepsja
  • zaburzenia krzepnięcia

Efekty laseroterapii

Zabieg jest nieinwazyjny i bezbolesny, a minimalizacja widoczności naczynek jest widoczna już po pierwszym zabiegu! Dzięki laserowi Nd-YAG pozbędziemy się teleangiektazji czy pajączków w krótkim czasie. Naczynia całkowicie znikają w ciągu 10-14 dni na skutek procesów gojenia.

Jakie zabiegi są najczęściej wykonywane w klinice medycyny estetycznej?

Data aktualizacji: 22.10.2021