LASEROWE LECZENIE TRĄDZIKU RÓŻOWATEGO

LASEROWE LECZENIE TRĄDZIKU RÓŻOWATEGO

Trądzik różowaty wiąże się z rumieniem i poważnymi zaburzeniami naczyniowymi. Remedium na ten rodzaj trądziku stanowi laser żółty i laser ND-YAG oraz zabieg Genesis.  Poznaj więc laserowe leczenie trądziku różowatego.

Co to jest trądzik różowaty?

Jest to przewlekła choroba skóry twarzy. Jej podłoże stanowią zaburzenia naczyniowe i łojotok. Przejawia się ona charakterystycznym rumieńcem na twarzy. Ta dolegliwość jest poważna i pojawia się u 10-15% populacji.

Przyczyny

Podłoże trądziku różowatego stanowią uwarunkowania genetyczne, jasna karnacja, a także zaburzenia naczyniowe i hormonalne. Wpływ na pojawienie się dolegliwości mają także czynniki infekcyjne miejscowe – zakażenie nużeńcem ludzkim Demodex folliculorum oraz litofilnym drożdżakiem Pityrosporum ovale. Na powstanie trądziku może mieć wpływ spożywanie alkoholu, kawy, herbaty czy też ostrych przypraw. Do trądziku może przyczyniać się stres, aktywność fizyczna czy czynniki atmosferyczne takie jak: wilgoć, podwyższona temperatura czy mróz. Do tej dolegliwości prowadzi także zażywanie leków takich jak: steroidy, wazodilatatory, statyny, antybiotyki czy niektóre leki przeciwzapalne.

Laser Nd-YAG

Zabieg leczenia trądziku wykonywany laserem Nd:YAG  Q-Switch z funkcją Long Puls jest idealnym zabiegiem, ponieważ jest bezbolesny (pacjent odczuwa jedynie przyjemne ciepło) i nie wymaga rekonwalescencji. Dzięki działaniu lasera następuje zwężenie rozszerzonych ścian naczyń krwionośnych.

Laser żółty

Skutecznym sposobem radzenia sobie z trądzikiem różowatym jest laser żółty. Długość fali lasera wynosi 577 nm, co zapewnia jego efektywność w leczeniu zmian skórnych. Laser żółty doprowadza do przegrzania skóry i wywołuje w niej mikrouszkodzenia. Sprawia to, że uruchomione zostają procesy regeneracyjne i produkcja włókien kolagenowych i elastynowych. Efektem działania lasera żółtego jest poprawa napięcia skóry i nadanie jej niebywałej jędrności. Pozwala on na zamykanie rozszerzonych porów i rozszerzonych naczyń krwionośnych. Dzięki temu możemy pozbyć się wczesnych objawów trądziku różowatego.

Przeciwwskazania do stosowania lasera żółtego to: opalenizna i leki zawierające beta-karoten. Nie mogą z niego skorzystać kobiety w ciąży i karmiące piersią. Przeciwwskazaniem do zabiegu jest także cukrzyca, schorzenia układu sercowo-naczyniowego i choroby układu wewnątrzwydzielniczego. Zabieg jest   nieinwazyjny oraz nie wymaga rekonwalescencji. Po zabiegu skóra jest zaczerwieniona i może wystąpić obrzęk.

Żółty laser naczyniowy

– laser na trądzik różowaty

Trądzik różowaty leczenie to także wykonywanie zabiegów za pośrednictwem lasera żółtego. Światło żółtego lasera naczyniowego doprowadza do penetracji skóry, a hemoglobina zawarta we krwi pochłania energię światła, co powoduje zamknięcie czerwonych naczynek krwionośnych i redukcję objawów trądziku różowatego. Podczas zabiegu trądzik różowaty leczenie i laseroterapii nie uszkodzimy skóry, a zabieg gwarantuje bezpieczeństwo i brak konieczności rekonwalescencji.

Lekarz medycyny estetycznej po zakwalifikowaniu pacjenta do zabiegu laseroterapii, przesuwa laser po skórze twarzy. Pacjent odczuwa delikatne ukłucia na skórze. Zabieg trądzik różowaty leczenie trwa  10-40  minut w zależności od wielkości pola zabiegowego. Dla uzyskania zadowalających efektów terapeutycznych należy wykonać serię zabiegów laseroterapii.

Sprawdź jak leczyć rumień.

Interesuję Cię zamykanie naczynek? Sprawdź jak wygląda zabieg.

Jakie zabiegi są najczęściej wykonywane w klinice medycyny estetycznej?

Data aktualizacji: 01.07.2023