KIEDY WARTO ZDECYDOWAĆ SIĘ NA LIPOFILLING?

Kiedy warto zdecydować się na lipofilling

KIEDY WARTO ZDECYDOWAĆ SIĘ NA LIPOFILLING?

Lipofilling to przeszczep tłuszczu, który przynosi podwójne korzyści dla pacjenta. Redukuje nadmiar tłuszczu np. na brzuchu czy biodrach, wypełniając nim jednocześnie inne partie ciała, co prowadzi m.in. do redukcji zmarszczek, wypełnienia policzków czy modelowania sylwetki. Dowiedzmy się kiedy warto zdecydować się na lipofilling – zabieg, który nie wywołuje reakcji alergicznych i nie wiąże się z ryzykiem odrzutu przeszczepu.

Czym jest lipofilling?

Lipofilling to przeszczep tłuszczu i lipotransfer. Jego celem jest pobranie tkanki tłuszczowej z miejsca, gdzie występuje jej nadmiar i wszczepienie jej do miejsca w celu wymodelowania sylwetki. Tkanka tłuszczowa stanowi bezpieczny i naturalny wypełniacz, który nie wywołuje reakcji niepożądanych czy alergii u pacjenta. Nie istnieje też ryzyko odrzutu podczas zabiegu. W jakich zabiegach stosuje się lipotransfer? Jest on nieoceniony w modelowaniu owalu twarzy, redukcji zmarszczek czy blizn pourazowych czy pooperacyjnych. Lipofilling jest ważnym elementem rekonstrukcji piersi po mastektomii.

Korzyści lipotransferu

Jest to zabieg, który przede wszystkim nie wywołuje reakcji alergicznej czy niepożądanych skutków. Z pewnością korzyścią zabiegu jest krótki czas trwania oraz znieczulenie miejscowe, które zapewnia pacjentowi komfort. Zabieg nie wymaga długiej rekonwalescencji, a efekty są widoczne już po paru dniach od wykonania zabiegu.

Kiedy warto zdecydować się na lipofilling?

Wskazania do zabiegu

• odmłodzenie skóry
  • redukcja oznak starzenia
  • zmarszczki
  • wypełnianie policzków
  • bruzdy nosowo-wargowe
  • zmniejszenie jędrności skóry
  • ubytki tkanki tłuszczowej
  • asymetria twarzy
  • modelowanie sylwetki

• ciąża i laktacja
    • aktywne procesy zapalne w obrębie twarzy
    • problemy z krzepnięciem krwi
    • aktywne nowotwory
    • choroby autoimmunologiczne
    • cukrzyca, zaburzenia czynności tarczycy, choroba wieńcowa serca

Przebieg zabiegu

Zabieg przeszczepu tłuszczu składa się z dwóch etapów. Po przeprowadzeniu wywiadu lekarskiego dokonuje się pobrania tłuszczu od pacjenta na drodze liposukcji. Materiał pobiera się z ud, brzucha czy okolicy bioder, a metoda liposukcji jest dobierana indywidualnie przez lekarza. Następnie, pobrany materiał jest poddawany specjalistycznemu wirowaniu, które ma za zadanie wyodrębnić w nim komórki macierzyste. Drugi etap zabiegu to transfer materiału w obszar zabiegowy. Tłuszczem najczęściej wypełnia się zmarszczki czy wstrzykuje się go w policzki. Do wstrzykiwania tłuszczu wykorzystuje się kaniulę. Cała procedura medyczna trwa od 1 do 2 godzin i nie wymaga hospitalizacji.

Zalecenia po zabiegu

Po zabiegu pacjent powinien odpocząć parę dni w domu i przez kilka dni unikać aktywności fizycznej. Nie można korzystać z basenu czy sauny przez 14 dni.

Efekty zabiegu

Tłuszcz skutecznie wypełnia zmarszczki i modeluje kształt policzków. Zapewnia elastyczność, jędrność skóry, a także poprawia jej nawodnienie.

Przeczytaj: Nowoczesne metody na pozbycie się zmarszczek

Data aktualizacji:21.10.2021