LIPOTRANSFER

Remedium na bruzdy nosowo-wargowe

Lipotransfer

Lipotransfer – przeszczep tłuszczu, który prowadzi do modelowania sylwetki i odżywienia skóry

Lipotransfer (tzw. lipofilling) to przeszczep własnej tkanki tłuszczowej z miejsc, w których występuje jego nadmiar w partie ciała, które potrzebują korekty, modelowania czy rewitalizacji. Jest to bezpieczna metoda zapewniająca podwójny efekt terapeutyczny – modelowania sylwetki i redukcji oznak starzenia czy rekonstrukcji zdeformowanych tkanek. Własna tkanka tłuszczowa należy do najlepszych materiałów wypełnieniowych, ponieważ jest naturalna co sprawia, że istnieje niskie ryzyko objawów niepożądanych i reakcji alergicznych.

Na skróty:

Kiedy warto zdecydować się na lipofilling

Poznajmy korzyści lipotransferu

Po pierwsze zabieg lipofillingu odbywa się z wykorzystaniem tkanki tłuszczowej pacjenta, dlatego nie ma ryzyka odrzucenia przeszczepu i istnieje niska szansa powikłań pozabiegowych. Tłuszcz własny pacjenta dostarcza łatwego materiału do modelowania, co ułatwia przeprowadzenie zabiegu i poprawę sylwetki. Przeszczep tłuszczu przynosi szybkie i spektakularne efekty. Zabieg lipofillingu połączony z komórkami macierzystymi ma korzystny wpływ na pobudzenie naturalnych procesów regeneracyjnych.

PRZEBIEG ZABIEGU

Zabieg przeszczepu tłuszczu rozpoczyna się od konsultacji lekarskiej i zakwalifikowania pacjenta do zabiegu. Po wykluczeniu przeciwwskazań można dopuścić pacjenta do zabiegu i rozpocząć procedurę. Najpierw lekarz przygotowuje sterylne pole do pobrania tkanki tłuszczowej. Następnie podaje znieczulenie miejscowe w formie kremu. Lekarz wykonuje punktowe nacięcia 1,5-2,0 mm, przez które wprowadza się kaniulę. Dokonuje się pobrania tkanki tłuszczowej, która jest umieszczana w wirówce w celu uzyskania lipoaspiratu z komórkami macierzystymi.

Następnie zabezpiecza się opatrunkami miejsce wprowadzania kaniuli. Ostatnim etapem zabiegu przeszczepu tłuszczu jest wstrzyknięcie preparatu w obszar zabiegowy, co ma prowadzić do odżywienia skóry i wywołania efektu terapeutycznego. Zabieg trwa od 1 do 2,5 godziny, a podczas procedury pobiera się 20-40 ml tkanki tłuszczowej.

WSKAZANIA

• powiększenie ust
  • odświeżenie i rewitalizacja skóry
  • wypełnienie blizn potrądzikowych
  • wypełnienie zmarszczek i bruzd
  • usuwanie asymetrii twarzy, w tym wywołanych procesem starzenia

PRZECIWWSKAZANIA

• cukrzyca
  • choroby układu krążenia
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • choroby autoimmunologiczne
  • ciąża i laktacja
  • nadciśnienie
  • niewydolność nerek
  • schorzenia wątroby
  • stany zapalne
  • aktywne nowotwory
  • palenie papierosów

EFEKTY

Zabieg przynosi długotrwałe efekty, utrzymujące się ok. 12 miesięcy. W niektórych przypadkach mogą się one utrzymywać nawet kilka lat, ale wszystko zależy od metabolizmu organizmu pacjenta. Warto wiedzieć, że ok. 30% podanego preparatu ulega naturalnej absorpcji przez organizm. Optymalny efekt zabiegu jest widoczny po 2-3 miesiącach.

Umów się na lipotransfer w Kaczyńscy Clinic, Warszawa Białołęka

Zabiegi wykonuje dr Krzysztof Kaczyński