JAKIE SĄ SKUTECZNE METODY LECZENIA WYPADANIA WŁOSÓW?

Jakie są skuteczne metody leczenia wypadania włosów

JAKIE SĄ SKUTECZNE METODY LECZENIA WYPADANIA WŁOSÓW?

Wypadanie włosów to problem, z którym często przychodzą do nas pacjenci. Preparaty na porost włosów nie wystarczają, by pozbyć się tego wstydliwego problemu. Dużą skuteczność w terapii wypadania włosów zapewniają zabiegi z udziałem komórek macierzystych, mezoterapii igłowej i laseroterapii. Poznaj skuteczne metody leczenia wypadania włosów.

Przyczyny wypadania włosów

Istnieje wiele przyczyn wypadania włosów. Do najpopularniejszych z nich zaliczamy niezdrowy tryb życia, stosowanie używek i spożywanie wysoko przetworzonej żywności. Te wszystkie czynniki prowadzą do pogorszenia stanu skóry głowy i uszkodzenia cebulek włosowych. Na łysienie mają wpływ także czynniki hormonalne takie jak: niedoczynność tarczycy. Oliwy do ognia często dolewa stres, który jest jedną z przyczyn wypadania włosów. Do innych przyczyn zaliczamy choroby zakaźne i ogólnoustrojowe, choroby skóry głowy np. grzybica, niedobór cynku i palenie papierosów. Negatywny wpływ na kondycję naszych włosów ma także zimne powietrze, niska temperatura i śnieg czy wahania wilgotności powietrza. Łysienie androgenowe u kobiet wynika z nieprawidłowej gospodarki hormonalnej.

Skuteczne metody leczenia wypadania włosów

Przeszczep komórek macierzystych

Przeszczep komórek macierzystych to innowacyjna i skuteczna metoda leczenia wypadania włosów. Zabieg polega na wstrzyknięciu pod skórę w miejsce przerzedzania się włosów osocza bogatopłytkowego czy  komórek macierzystych CGF albo nano fat. Aby wykonać zabieg od pacjenta pobiera się kilkanaście mililitrów krwi i odwirowuje się ją w taki sposób, by uzyskać osocze bogatopłytkowe. Następnie za pośrednictwem mezoterapii igłowej wprowadza się je w skórę głowy, co prowadzi do zaskakujących efektów. Korzyścią komórek macierzystych jest brak ryzyka odrzutu, a sam zabieg jest szybki. Po zabiegu przeszczepu komórek macierzystych nie występują obrzęki czy siniaki, a działanie komórek macierzystych zapewnia długotrwały efekt.

Mezoterapia igłowa

Mezoterapia to zabieg, polegający na wprowadzaniu w skórę koktajli witaminowych. Prowadzi to do pozytywnych rezultatów głównie za sprawą nakłuwania skóry, która pod wpływem urazów uruchamia procesy regeneracyjne, zapewnia odżywienie i lepsze ukrwienie. Za pomocą mezoterapii igłowej wprowadza się w skórę głowy osocze bogatopłytkowe, co przynosi najlepsze efekty w leczeniu łysienia. Osocze jest pobierane z krwi własnej pacjenta, która jest następnie odwirowywana i tak uzyskane osocze bogatopłytkowe wstrzykuje się w skórę głowy w miejscach największego przerzedzenia włosów. Dzięki dobroczynnym składnikom zawartym w osoczu skóra jest stymulowana do regeneracji, szczególnie w obrębie cebulki włosowej. Dzięki osoczu bogatopłytkowemu cebulki stają się bardziej odżywione, co prowadzi do tego, że włosy zaczynają rosnąć. Mankamentem zabiegu jest jego bolesność, ponieważ nie można wykorzystać do niego znieczulenia. Zabieg należy wykonać parokrotnie, by przyniósł zadowalające rezultaty w postaci pięknych włosów.

Warto też rozważyć peptydową terapię włosów.

Peptydowa terapia włosów wykorzystuje technologię 7 rewolucyjnych peptydów i kwasu hialuronowego. Zabieg prowadzi do zahamowania wypadania włosów poprzez pobudzanie krążenia i rewitalizację mieszków włosowych. Jest to metoda dedykowana do leczenia łysienia androgenowego i wywołanego stresem czy złą dietą.

Laser frakcyjny w leczeniu łysienia

Jak wiemy laser frakcyjny CO2 jest najbardziej wszechstronnym urządzeniem, wykorzystywanym w gabinetach medycyny estetycznej, który wykorzystuje się w leczeniu zmarszczek, przebarwień czy w celu odmłodzenia skóry. Laseroterapia jest często wykorzystywana w leczeniu wypadania włosów i w przypadku łysienia głównie ze względu na biostymulujące działanie. Biostymulacja dzięki użyciu bezpiecznej, niewielkiej mocy lasera frakcyjnego CO2 polega na zmianie metabolizmu komórek cebulek i pobudzenia do ponownego wzrostu włosa. Według statystyk, laser frakcyjny w leczeniu łysienia zapewnia 60% skuteczność u badanych. Dzięki wykorzystaniu światła czerwonego lub podczerwonego wiązka lasera wnika głęboko w skórę, wywołując pozytywny efekt terapeutyczny. Laser frakcyjny CO2 wykorzystuje się w leczeniu różnych rodzajów łysienia np. łysieniu androgenowym.

Data aktualizacji:02.07.2023