Jak wygląda opadająca powieka

Jak wygląda opadająca powieka?

Opadająca powieka to dolegliwość, która może dotknąć osoby w różnym wieku. Jak wygląda opadająca powieka i jakie są jej przyczyny? Poznaj dostępne metody leczenia opadającej powieki w klinice medycyny estetycznej Warszawa.

Jak wygląda opadająca powieka

Jak wygląda opadająca powieka?

Schorzenie to polega na mimowolnym opadaniu lub zamykaniu powieki. Dzieje się tak zazwyczaj dlatego, że mięsień dźwigacza powiek nie porusza się bądź nie utrzymuje we właściwej pozycji. Czasem problem dotyczy jednej, a czasem obu powiek. Schorzenie to może być wrodzone lub nabyte, z czego to nabyte może mieć różny przebieg i genezę. Opadająca powieka może powstać w wyniku schorzeń u osób starszych, u których skóra i mięśnie tracą napięcie, a także w wyniku urazu, zmian chorobowych w powiece czy jako konsekwencja uszkodzenia nerwu współczulnego lub okoruchowego. Uszkodzenie ośrodkowego układu nerwowego może również powodować ten rodzaj opadania powiek.

Opadająca powieka przyczyny

Najczęstsze przyczyny opadania powieki to:

– osłabienie mięśnia dźwigacza

– luźna skóra powiek

– uszkodzenie nerwów

– powikłanie po zabiegach korekcyjnych oka

– jęczmień, guz lub inny problem powodujący obrzęk

– choroby (m.in. cukrzyca, miastenia, udar mózgu)

Leczenie opadającej powieki

w klinice medycyny estetycznej Warszawa

Jeśli opadająca powieka nie powoduje dyskomfortu i nie wpływa na widzenie, to leczenie nie jest najczęściej wymagane, ale może być zabiegiem małoinwazyjnym, poprawiającym wygląd oka. Nasz gabinet medycyny estetycznej oferuje pakiet takich rozwiązań, dzięki którym można zniwelować opadające powieki i poprawić jędrność skóry powiek. Jaki wybrać opadająca powieka zabieg? Mezoterapia, karboksyterapia, plazma medyczna czy laseroterapia laserem frakcyjnym CO2 to najskuteczniejsze metody leczenia tego schorzenia w naszej klinice medycyny estetycznej Warszawa.

W przypadku bardzo zaawansowanego problemu z opadającą powieką, może być konieczna plastyka powiek, czyli blefaroplastyka. Blefaroplastyka to opadająca powieka zabieg lub inaczej chirurgiczny lifting powiek. Polega na usunięciu nadmiaru skóry wraz z tkanką tłuszczową z górnej powieki. Chirurg wykonuje nacięcie, a cały zabieg odbywa się w znieczuleniu miejscowym. Szwy są cienkie, rany po plastyce powiek praktycznie niewidoczne, a pacjent nie wymaga hospitalizacji i w dniu zabiegu wraca do domu. Blefaroplastyka w przeciwieństwie do mniej inwazyjnych metod jak mezoterapia czy laser frakcyjny CO2, jest  ingerencją chirurgiczną w tkanki i jest wykonywana, jeśli są ku temu wskazania.

Przeczytaj także: Poznaj skuteczny sposób na opadającą powiekę!

Data aktualizacji: 02.07.2023