Co jest przyczyną opadających powiek

Opadająca powieka to przykra dolegliwość, która poza kwestią estetyczną może stanowić też poważny problem zdrowotny. Warto zatem poznać przyczyny problemu i sposoby radzenia sobie z opadającymi powiekami. Klinika medycyny estetycznej Warszawa oferuje skuteczne zabiegi na opadające powieki.

Co jest przyczyną opadających powiek

Jak wygląda opadająca powieka?

Opadająca powieka to schorzenie, które polega na opadaniu fałdu powieki i sprawia wrażenie jakby oko było otwarte tylko do połowy. Problem może dotyczyć jednej lub dwóch powiek i wpływa na wygląd naszej twarzy. Sprawia ona wrażenie zmęczonej, starszej i przygnębionej. Opadająca powieka to nie tylko defekt kosmetyczny, gdyż może mieć wpływ na stan naszego zdrowia szczególnie w przypadku, gdy zaburza widzenie, przysłaniając gałkę oczną. Zmniejszone pole widzenia niesie za sobą kolejne konsekwencje jak przekrzywianie głowy czy wyciąganie szyi, co może nadwyrężyć mięśnie karku. Innymi poważnymi konsekwencjami opadających powiek może być zapadnięcie się gałki ocznej czy destrukcja nerwów. Dlatego też konieczne jest zawsze podjęcie szybkiego i skutecznego leczenia opadającej powieki.

Co jest przyczyną opadających powiek?

Przyczyny opadających powiek mogą być różne, a najczęstszą jest naturalny proces starzenia się skóry. Z wiekiem zmniejsza się biologiczna aktywność komórek organizmu i produkcja kolagenu i elastyny, które odpowiadają za gęstość i elastyczność skóry. W miejscach, gdzie skóra jest cienka i delikatna jak na powiekach, wiotczenie jest najbardziej widoczne. Zmniejszona elastyczność skóry w okolicach oczu, może objawiać się właśnie takim defektem jak opadanie powieki. Co jest przyczyną opadających powiek? Opadające powieki mogą mieć też podłoże genetyczne i ryzyko dziedziczenia tej przypadłości po rodzicach jest wysokie. Aczkolwiek to nie oznacza, że dotknie to każdego członka rodziny. Poza tym przerost i opadanie górnej powieki może świadczyć o wielu poważnych chorobach, jak : cukrzyca, porażenie mięśni czy uszkodzenie nerwów w okolicy powiek.

Zabiegi na opadające powieki – Leczenie

W zależności od podłoża opadających powiek istnieją różne metody radzenia sobie z tym problemem w gabinetach medycyny estetycznej. Jeśli jest to wynik starzenia się skóry, to warto sięgnąć po zabiegi medycyny estetycznej, które pomogą wzmocnić i uelastycznić skórę powiek. W klinice medycyny estetycznej Warszawa dostępne są popularne na opadającą powiekę zabiegi wykorzystujące laseroterapię jak laser frakcyjny CO2 czy mezoterapia mikroigłowa

Opadające powieki zabieg

Poza wspomnianą już mezoterapią mikroigłową i laserem frakcyjnym CO2, jednym ze skutecznych zabiegów na opadające powieki jest również plazma medyczna. Plazma medyczna – to innowacyjne urządzenie do nieinwazyjnego liftingu powiek, które dzięki przełomowej technologii pozwala skutecznie pozbyć się problemu opadających powiek. Urządzenie jest bezpieczne, a efekty widoczne są już po pierwszym zabiegu.

W przypadku, gdy schorzenie jest zaawansowane, niezbędna może okazać się ingerencja chirurgiczna i zabieg blefaroplastyki powiek.

Blefaroplastyka powiek Warszawa –  czyli plastyka powiek, to chirurgiczny zabieg mający na celu korektę opadającej powieki. Zabieg blefaroplastyki jest znany, sprawdzony przez setki pacjentów i polega na usunięciu nadmiaru skóry z powieki, nie pozostawiając widocznych blizn. Lekarz wykonuje nacięcia w załamaniach powiek i usuwa luźną skórę, której nadmiar powoduje dyskomfort. Następnie na cięcia zakłada bardzo cienkie szwy. Szwy po blefaroplastyce zdejmowane są po ok. 7 dniach, a rekonwalescencja po zabiegu trwa ok. dwóch tygodni. Satysfakcja z przeprowadzonej blefaroplastyki powiek w klinice medycyny estetycznej Warszawa jest wysoka, dlatego plastyka powiek jest jednym z częściej wykonywanych zabiegów medycyny estetycznej.

Przeczytaj także https://www.gdansk4u.pl/opadajace-powieki-przyczyny-oraz-leczenie/

Data aktualizacji: 17.10.2022