Jak pokonać łysienie plackowate?

Jak pokonać łysienie plackowate

Jak pokonać łysienie plackowate?

Jak pokonać łysienie plackowate? Wypadanie włosów powoduje duży dyskomfort psychiczny zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. Może być spowodowany uwarunkowaniami genetycznymi, hormonalnymi lub schorzeniami. Łysienie plackowate polega na miejscowej utracie włosów. Dowiedzmy się, jakie zabiegi mogą wesprzeć w pokonaniu tego schorzenia.

Jak pokonać łysienie plackowate

Łysienie plackowate – czym jest?

Nadmierne wypadanie włosów może być uwarunkowane wieloma czynnikami takimi jak:

– zażywanie leków,

– anemia,

– palenie papierosów,

– chemioterapia

– nieodpowiednia dieta,

– zmiany hormonalne.

– silny stres,

– choroby dermatologiczne,

– osłabienie układu immunologicznego.

W zależności od przyczyn należy wdrożyć odpowiednie leczenie. Niezbędna w tym celu jest wizyta u lekarza oraz przeprowadzenie diagnostyki. Łysienie plackowate polega na miejscowym wypadaniu włosów, podczas którego tworzą się okrągłe, łyse obszary na skórze głowy. Powstałe ogniska wyłysienia mogą się powiększać lub zlewać ze sobą, a ich średnica wynosi od kilku do kilkunastu centymetrów. Pacjent może odczuwać mrowienie lub ból w miejscach występowania ognisk. Należy mieć na uwadze, że to nie jedyny objaw tego schorzenia. U pacjentów również można zaobserwować zmiany na paznokciach oraz wyraźne pogorszenie samopoczucia. W diagnostyce łysienia konieczne jest przeprowadzenie badań morfologicznych, endokrynologicznych a nierzadko również psychiatrycznych. Wynika to z tego, że zarówno osłabiony organizm, jak i depresja lub silny stres mogą przyczynić się do nasilenia wypadania włosów.

Zabiegi w klinice medycyny estetycznej

wspierające leczenie łysienia plackowatego

Leczenie łysienia plackowatego często obejmuje nie tylko stosowanie środków farmakologicznych, ale również zmianę diety. Zalecane są również zabiegi medycyny estetycznej, które mogą wpłynąć na złagodzenie objawów i wzmocnienie cebulek włosa.

Mezoterapia igłowa oraz mezoterapia mikroigłowa

Mezoterapia igłowa skóry głowy polega na śródskórnych iniekcjach, podczas których jest podawany specjalnie dobrany preparat. Przy leczeniu wypadania włosów, nakłucia są wykonywane pod odpowiednim kątem, tak by dodatkowo wzmocnić efekt terapeutyczny. Ilość zabiegów jest dobierana indywidualnie. Dużym wsparciem mezoterapii igłowej skóry głowy są zabiegi w klinice medycyny estetycznej mezoterapii mikroigłowej. Procedura polega na wykonaniu niewielkich nakłuć oraz wprowadzaniu odżywczego koktajlu. To innowacyjne urządzenie zaopatrzone w system pulsujących igieł, które zostało opatentowane i od wielu lat z powodzeniem stosowane w gabinetach medycyny estetycznej.

Peptydowa terapia włosów

Nadmierne wypadanie włosów lub łysienie to jedne ze wskazań do terapii peptydowej. Podczas niej wprowadza się do skóry właściwej odżywczy koktajl składający się z 7 odpowiednio dobranych peptydów oraz kwasu hialuronowego. Cała terapia trwa 2 miesiące i obejmuje 4 zabiegi. W zależności od pacjenta może okazać się konieczna sesja przypominająca. Terapia peptydowa ma na celu wzmocnienie cebulek włosowych, pobudzenie krążenia oraz wzrostu nowych włosów.

Stymulator tkankowy z polinukleotydami

Przy leczeniu łysienia są wykorzystywane również biostymulatory, takie jak polinukleotydy. Formuła preparatu jest oparta na wysoko oczyszczonych polinukleotydach oraz kwasie hialuronowym. To wyrób medyczny podawany w formie iniekcji. Jego zadaniem jest regeneracja skóry głowy oraz odżywienie mieszków włosowych, co wpływa na gęstsze i mocniejsze włosy. Wśród wskazań do stosowania biostymulatora na bazie polinukleotydów można wymienić:

– łysienie androgenowe – u mężczyzn i kobiet,

– łysienie telogenowe,

– wypadanie włosów,

– osłabienie włosów.

Natomiast przeciwwskazaniem do wykorzystania tego wyrobu medycznego jest ciąża, laktacja, poważne choroby, nowotwory i schorzenia autoimmunologiczne.

Osocze bogatopłytkowe

Osocze bogatopłytkowe to preparat pozyskiwany z krwi pacjenta i poddany specjalistycznej obróbce o mocnym działaniu regeneracyjnym. Ze względu na swoje właściwości wykorzystywany jest także w terapii leczenia wypadania włosów. Osocze bogatopłytkowe podaje się przez iniekcje – ilość sesji jest dobierana pod kątem indywidualnych potrzeb pacjenta.

Oprócz wymienionych zabiegów, przy leczeniu łysienia wykorzystywana jest także laseroterapia. W rezultacie możliwe jest uzyskanie poprawy ukrwienia skóry, a także wzmocnienie cebulek włosowych.

Zanim jednak dojdzie do zabiegów w klinice medycyny estetycznej, niezbędna jest wizyta kwalifikacyjna. Podczas niej przeprowadzany jest wywiad z pacjentem oraz odpowiednia diagnostyka, dzięki której można wykluczyć przeciwwskazania, takie jak ciąża, laktacja, nowotwory czy choroby układu immunologicznego.

Data aktualizacji: 20.11.2023