Wypadanie włosów powody

O problemie nadmiernego wypadania włosów można mówić, gdy liczba wypadających włosów przekracza od 50 do 100 dziennie. Wczesna diagnoza u trychologa lub dermatologa oraz wsparcie zabiegów medycyny estetycznej,  pozwalają na zahamowanie procesu wypadania włosów.

Wypadanie włosów powody

Wypadanie włosów – powody

Aby zdiagnozować przyczyny wypadania włosów, należy udać się na konsultację dermatologiczną lub trychologiczną. Wyróżniamy wiele typów łysienia, a każde z nich uwarunkowane jest innymi czynnikami. Często nadmierne wypadanie włosów jest spowodowane łysieniem androgenowym. Jego konsekwencją jest skrócenie fazy rozwoju włosów, czego efektem może być całkowite wyłysienie. Przyczyn wypadania włosów należy upatrywać także w stresie, nieodpowiedniej diecie – szczególnie przyczyniają się do tego niedobory witamin i minerałów. Pacjenci cierpiący na nadczynność i niedoczynność tarczycy także są bardziej narażeni na łysienie – te choroby mają negatywny wpływ na włosy, prowadząc do ich szybszego starzenia się. Cukrzyca, bulimia, choroby nowotworowe również są typowane jako jedne z przyczyn łysienia. Piśmiennictwo naukowe podaje również przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych, antydepresyjnych czy obniżających ciśnienie jako czynnik determinujący wypadanie włosów. Inne przyczyny łysienia to: choroby skóry, zaburzenia hormonalne, nieodpowiednia pielęgnacja włosów.

Zabiegi na wypadanie włosów w gabinecie medycyny estetycznej

Mezoterapia igłowa skóry głowy z terapią peptydową

Mezoterapia igłowa od wielu lat jest wykorzystywana w leczeniu łysienia. W naszej klinice rekomendujemy zabieg w połączeniu z innowacyjnym, peptydowym preparatem. Dzięki unikalnej formule 7 peptydów i kwasu hialuronowego zabieg stymuluje krążenie i poprawia ukrwienie skóry głowy. Ten preparat jest szczególnie doceniany przez lekarzy głównie za sprawą opatentowanej technologii zapewniającej powolne, długotrwałe uwalnianie i utrzymywanie się w skórze przez 14 dni. Mezoterapia igłowa z terapią peptydową zapewnia efekt już po kilku tygodniach. Dzięki mezoterapii igłowej z udziałem preparatu pacjent może odzyskać gęste włosy. Jest ona stosowana na różne typy łysienia. Procedura mezoterapii igłowej skóry głowy hamuje proces wypadania włosów, wzmacnia włosy poprzez ich nawilżenie, stymuluje krążenie skóry głowy, pobudza porost włosów czy prowadzi do aktywacji procesu powstawania nowych cebulek włosowych.

Biostymulator na nadmierne wypadanie włosów

Drugim zabiegiem stosowanym w naszej klinice jest użycie biostymulatora na bazie wysoko oczyszczonych polinukleotydów, których skład został wzbogacony o kwas hialuronowy i mannitol. Lekarz wstrzykuje preparat w skórę głowy na drodze mezoterapii skóry głowy. Biostymulator jest wskazany u pacjentów z osłabionymi, przerzedzonymi włosami. Wskazaniem do zabiegu jest łysienie androgenowe, telogenowe czy nadmierne wypadanie włosów. Biostymulator na bazie polinukleotydów wzmacnia skórę głowy i stymuluje wzrost włosów. Procedura jest bezpieczna, mało inwazyjna i komfortowa.

Mikronakłuwanie z osoczem bogatopłytkowym – remedium na łysienie

Mezoterapia mikroigłowa to inaczej mezoterapia wykonywana z pomocą pena. Lekarz dzięki innowacyjnemu urządzeniu wyposażonemu w system pulsujących igieł jest w stanie precyzyjnie i skutecznie wykonać zabieg, podczas którego aplikuje się osocze bogatopłytkowe. Jest to sprawdzona metoda mezoterapii mikroigłowej włosów. Osocze bogatopłytkowe to preparat uzyskany z krwi własnej pacjenta, bogaty w czynniki wzrostu. Najlepsze rezultaty mezoterapia igłowa osoczem bogatopłytkowym zapewnia w leczeniu łysienia androgenowego, łysienia telogenowego, w wypadaniu włosów i łysieniu plackowatym. Jest to doskonała forma profilaktyki u osób, u których wypadanie włosów jest dziedziczne. Mezoterapia mikroigłowa włosów z osoczem bogatopłytkowym zapewnia takie efekty terapeutyczne jak: wzmocnienie struktury włosa, zahamowanie wypadania włosów, poprawa gęstości i kondycji włosów. Zabieg mikronakłuwania osoczem rozpoczyna się od wywiadu lekarskiego i kwalifikacji pacjenta do zabiegu po odrzuceniu przeciwwskazań.

Data aktualizacji: 20.11.2023