Laserowa stymulacja włosów

Łysienie to problem estetyczny i zdrowotny, który dotyczy mężczyzn i kobiet. Utrata włosów może być uwarunkowana: wahaniami hormonalnymi, urazem mechanicznym, chorobą czy też czynnikami zewnętrznymi. Dowiedzmy się, co powoduje łysienie i jak laserowa stymulacja włosów może pomóc w redukcji problemu nadmiernego wypadania włosów.

Laserowa stymulacja włosów

Porost włosów – budowa i przyczyny wypadania

Włosy składają się z mieszka, korzenia i łodygi. W ciągu doby człowiek traci nawet do 100 sztuk. Co istotne – cykl każdego włosa różni się, dzięki czemu na zdrowym skalpie nie widać przerzedzeń. Wyróżnia się następujące fazy wzrostu: anagen, telogen, katagen. Jeśli równowaga skalpu zostanie zaburzona, dochodzi do łysienia. Wśród głównych przyczyn wypadania włosów wymienia się:

– schorzenia psychologiczne,

– niedożywienie,

– uwarunkowanie genetyczne,

– wahania hormonalne,

– przewlekły stres,

– spożywanie wyrobów nikotynowych, alkoholowych czy narkotyków,

– wycieńczenie organizmu,

– infekcje skalpu,

– choroby autoimmunologiczne,

– niektóre leki i terapie immunosupresyjne,

– urazy mechaniczne,

– zbyt intensywna stylizacja.

Wiele osób, zanim uda się na badanie trychologiczne, próbuje łatwo dostępnych sposobów na wzmocnienie i pobudzenie porostu włosów. Najczęściej polegają one na spożywaniu suplementów diety czy stosowaniu odżywek i wcierek na bazie pokrzywy, czy skrzypu polnego. Natomiast nie zawsze wzmacnianie włosów i odżywianie skalpu rozwiązują problem łysienia. W takich sytuacjach niezbędna jest wizyta u lekarza specjalizującego się w wypadaniu włosów czy trychologa, aby określić przyczynę ubytku włosów i zalecić odpowiednią terapię.

Laser tulowy na łysienie

– klinika medycyny estetycznej w Warszawie

Zabiegi medycyny estetycznej mogą być wsparciem przy leczeniu łysienia. Nadmierne wypadanie włosów jest jednym ze wskazań zastosowania lasera tulowego. Podczas procedury urządzenie emituje wiązkę światła o średnicy 200 μm i długości 1927 nm. Dużym atutem tej laseroterapii jest delikatność – zabieg nie powoduje uszkodzenia naskórka. Podczas procedury dochodzi do powstania mikrokanalików pozwalających na absorpcję substancji aktywnych zawartych w kosmoceutykach. W przypadku lasera tulowego na łysienie największą skutecznością charakteryzuje się terapia łączona z zastosowaniem preparatów mających na celu wzmocnić skalp i kondycję włosa.

Liczba sesji jest uzależniona od stanu skóry głowy. Zabiegi laserem tulowym można wykonywać co 4-6 tygodni. Do normalnych objawów po laseroterapii można zaliczyć łuszczenie się naskórka. Ogromną zaletą zastosowania lasera tulowego jest brak oparzeń tkanki głowy i wzmocnienie jej, poprzez terapię łączoną. Przed procedurą niezbędne jest wykluczenie przeciwwskazań zdrowotnych, takich jak: rany, ciąże, laktację, choroby autoimmunologiczne, nowotwory, epilepsję czy przyjmowanie leków, ziół oraz suplementów diety ze składnikami światłouczulnymi.

Piśmiennictwo

http://drstyczen.pl/upload/drstyczen/wlosom_na_ratunek_trychologia_art_of_beauty.pdf, dostępny 24.05.2024

A. Zapała, Leczenie oraz kamuflaż łysienia [w:] Kosmetologia Estetyczna 5/2019, vol.8,  s.671-676, dostępne 24.05.2024

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29340854/, dostępne 24.05.2024