KOMÓRKI MACIERZYSTE NA ODMŁODZENIE SKÓRY

komórki macierzyste na odmłodzenie skóry

KOMÓRKI MACIERZYSTE NA ODMŁODZENIE SKÓRY

Komórki macierzyste na odmłodzenie skóry – czym są i jak działają na starzenie? Jakie są wskazania i przeciwwskazania do zabiegu i dlaczego ta terapia jest coraz częściej wybierana przez pacjentów naszej kliniki medycyny estetycznej? Odpowiedź znajduje się w artykule.

Komórki macierzyste – charakterystyka

Komórki macierzyste mają zdolność do nieograniczonej liczby podziałów i różnicowania się w komórki innego typu. Potrafią się regenerować i odtwarzać dowolne tkanki. Dzielimy je na: embrionalne, somatyczne i płodowe. W zabiegach medycyny estetycznej  wykorzystuje się komórki somatyczne. Podczas zabiegu pobiera się je z krwi własnej pacjenta, czego efektem jest biozgodność, bezpieczeństwo i brak niepożądanych reakcji alergicznych.

Jakie są komórki macierzyste zastosowanie? Komórki macierzyste mogą być użyte w celu  odmładzania skóry. Są bardzo plastyczne i wykazują nieograniczoną zdolność podziału. Mają zdolność tropizmu, czyli zdolność podążania w kierunku tkanki lub narządu dotkniętego procesem chorobowym. Dzięki wydzielaniu cytokin przez komórki macierzyste zastosowanie  to także zdolności regeneracyjne, odpowiadając za powstawanie nowych naczyń krwionośnych i leczenia stanów zapalnych. Stosuje się je także w leczeniu nadmiernego wypadania włosów i łysienia.

Szczegóły zabiegu

Po konsultacji z lekarzem i zakwalifikowaniu pacjenta do zabiegu rozpoczyna się procedura medyczna. Najpierw pobierana jest krew obwodowa, która jest specjalnie odwirowywana w celu uzyskania komórek macierzystych. Uzyskany preparat podaje się za pomocą mezoterapii w głąb skóry.  Komórki macierzyste przyczyniają się do odbudowy tkanki. Dla osiągnięcia pełnych efektów należy wykonać serię zabiegów. Zabieg komórkami macierzystymi jest bezpieczny.

Komórki macierzyste wykorzystuje się także do leczenia choroby zwyrodnieniowej stawów, co skutkuje obniżeniem poziomu bólu i poprawą zdolności ruchomości stawów.

Komórki macierzyste na odmłodzenie skóry

Efekty zabiegu

Zabieg prowadzi do nadania skórze jędrności i zatrzymania oznak starzenia. Może pomóc w redukcji zmarszczek na twarzy, szyi czy dekolcie. Jest skutecznym narzędziem do usuwania cieni pod oczami, blizn i rozstępów czy też zmarszczek. Bardzo często stosuje się komórki macierzyste na łysienie i nadmierne wypadanie włosów. Na efekty trzeba poczekać, ponieważ działanie komórek macierzystych objawia się stopniowo, kiedy nastąpi proces regeneracji komórek. Komórki macierzyste powodują poprawę mikrokrążenia i ogólnej kondycji skóry oraz są remedium na chorobę zwyrodnieniową stawów.

Przeciwwskazania

Przeszkodą w wykonaniu zabiegu są problemy z krzepliwością krwi oraz przyjmowanie leków na krzepliwość krwi. Przeciwwskazaniem do zabiegu są aktywne nowotwory, niewydolność nerek oraz wątroby czy też ciąża i laktacja. Nie mogą poddać się zabiegowi osoby, które cierpią na infekcje wirusowe. Przeszkodą w wykonaniu zabiegu są także: cukrzyca, choroby tarczycy czy terapia sterydowa.

Data aktualizacji:29.06.2023