Jak wygląda cera trądzikowa?

Jak wygląda cera trądzikowa

Jak wygląda cera trądzikowa?

Jak wygląda cera trądzikowa i jak ją rozpoznać? Może się wydawać, że cera trądzikowa to cera tłusta, ale to że pojawia się na niej nadmiar sebum nie oznacza, że nie jest przesuszona. Często przesuszenie skóry nasila objawy trądziku, który wcale nie musi być domeną tylko nastolatków.

Problem trądziku pospolitego, który jest najczęściej występującym typem tej dolegliwości, to nie tylko mało estetyczne, czerwone krostki, ale również ból, który mogą wywoływać. Jak wygląda cera trądzikowa?

Przy cerze skłonnej do tego rodzaju problemów nadmiar wydzielanego sebum, wraz z martwym naskórkiem, zapycha kanały gruczołów łojowych. W wyniku tego powstaje zaskórnik, który zostaje zakażony przez bakterie, co wywołuje stan zapalny, charakteryzujący się powstawaniem grudek i krost. Bardzo często znajdują się w jednym miejscu, przypominając nieco wysypkę. Trądzik może pojawiać się nawet u osób dorosłych (po 30-40 roku życia), również w tych etapach życia, kiedy mamy do czynienia z dużym, ciągłym stresem.

Jak wygląda cera trądzikowa

Przyczyny trądziku

Przyczyny pojawiania się wyprysków u dorosłych mogą być bardzo różne. Czasem jest to stres i szybkie tempo życia, innym razem nieodpowiednia dieta obfitująca w przetworzone produkty i węglowodany proste. Negatywny wpływ na cerę mają przede wszystkim fast-foody, alkohol, kawa i papierosy. Ich ograniczenie pozwoli ci zmniejszyć liczbę zaskórników i szybciej poradzić sobie z problemem. U kobiet bardzo często przyczyną są zmiany hormonalne, dlatego bardzo często leczenie trądziku należy rozpocząć od zrobienia badań krwi, aby określić poziom hormonów płciowych i tarczycy.

Jak rozpoznać cerę trądzikową?

Cera trądzikowa nie jest trudna do rozpoznania, gdyż jej wygląd ma charakterystyczne cechy takie jak: pojawienie się na skórze licznych krostek, zaskórników i rozszerzonych porów, które utrzymują się powyżej 3 miesięcy, pojawienie się krostek czy zaskórników na innych częściach ciała (np. plecy, dekolt), ból wywołany dotykaniem powstałych zmian, wrażenie że skóra stała się tłusta i jakby lepka, a także gromadzenie się krost w skupiska najczęściej na czole i policzkach.

Leczenie i pielęgnacja cery trądzikowej

Leczenie cery trądzikowej powinno skupić się na wyeliminowaniu przyczyny, dlatego koniecznie skonsultuj się z lekarzem specjalistą, który dostosuje odpowiednie metody. Warto zwrócić uwagę na zmianę sposobu odżywiania, gdyż  zdrowsza dieta czy stosowanie leków może przynieść szybką poprawę.

Kolejna kwestia to odpowiednia pielęgnacja cery trądzikowej i oczyszczanie skóry, dlatego wskazane jest stosowanie preparatów, kremów i maści do cery trądzikowej. Część z nich stosuje się punktowo, część na całą twarz, a ich celem jest wyeliminowanie wyprysków, a także nawilżenie i odżywienie cery.

Medycyna estetyczna Warszawa

– zabiegi na trądzik

Udając się do gabinetu medycyny estetycznej Warszawa również możesz pomóc sobie w leczeniu trądziku. Lekarz w klinice medycyny estetycznej dobierze i zaproponuje odpowiedni zabieg dostosowany do twoich potrzeb. Zarówno laseroterapia, jak i peelingi kawitacyjne lub kwasami mogą przynieść bardzo dobre efekty w leczeniu cery trądzikowej.

Laser na trądzik – Warszawa

Laserowe leczenie trądziku u dorosłych Medycyna estetyczna Warszawa trwa zazwyczaj kilka miesięcy, a terapia jest zupełnie bezpieczna dla organizmu. Wiązka światła laserowego jest wysyłana w głąb skóry i działa na nią na wielu płaszczyznach, co w efekcie ogranicza produkcję wydzielanego przez skórę sebum, niszczy bakterie przyczyniające się do występowania i zaostrzenia trądziku, niweluje widoczne pory, spłyca blizny potrądzikowe, a do tego wygładza skórę, pobudza ją do produkcji kolagenu. W rezultacie po laserowym leczeniu trądziku skóra wygląda zdrowiej i młodziej.

Najczęściej w leczeniu cery trądzikowej wykorzystuje się laser frakcyjny CO2. Zabieg laserem frakcyjnym CO2 polega na pobudzeniu komórek w celu zwiększenia tempa produkcji kolagenu. Technologia lasera frakcyjnego CO2 opiera się na zastosowaniu wiązki laserowej. Wysyłane są impulsy światła, których zadaniem jest kontrolowane uszkodzenie komórek naskórka oraz zainicjowanie regeneracji i przebudowy.

Przeczytaj także: Wykorzystanie laserów w medycynie estetycznej.

Data aktualizacji: 17.10.2022