JAK POZBYĆ SIĘ UŚMIECHU DZIĄSŁOWEGO?

jak pozbyć się uśmiechu dziąsłowego

JAK POZBYĆ SIĘ UŚMIECHU DZIĄSŁOWEGO?

Uśmiech dziąsłowy jest dolegliwością, która może wywołać niską samoocenę u pacjenta. W leczeniu gummy smile stosuje się aparat ortodontyczny, a także  zabiegi botoksem. Dowiedzmy się więcej o tym defekcie estetycznym, który sprawia, że rzadziej się uśmiechamy. Sprawdźmy jak pozbyć się uśmiechu dziąsłowego.

Czym jest uśmiech dziąsłowy?

To uśmiech, który odkrywa dziąsła, zmniejszając optycznie zęby. Ta przypadłość sprawia, że uśmiech staje się mniej atrakcyjny, a sam pacjent może odczuwać spadek samooceny. Gummy smile występuje wtedy, kiedy górna warga odsłania dziąsła o więcej niż 3 mm podczas uśmiechania się. Ta przypadłość częściej dotyczy kobiet. Z powodu uśmiechu dziąsłowego dochodzi do dostawania się resztek jedzenia i bakterii pod dziąsła, co może prowadzić w konsekwencji do krwawienia i zapalenia dziąseł. Szczególnie ważne w leczeniu tej przypadłości jest prawidłowe rozpoznanie jej przyczyn i dobór odpowiedniej metody terapii. Często dobrym rozwiązaniem jest założenie aparatu ortodontycznego.

Przyczyny

Wyróżniamy różne rodzaje uśmiechu dziąsłowego – dziąsłowy, mięśniowy i kostno-szkieletowy. Uśmiech dziąsłowy ma wiele przyczyn. Jedną z nich są predyspozycje genetyczne. Gummy smile może być wywołany przez nadmierny wzrost kości szczęki czy wady ortodontyczne. Przyczyną tej dolegliwości może być także bruksizm lub zbyt duża objętość górnej wargi. Czynnikiem sprzyjającym gummy smile jest także zbyt późne wyrzynanie się zębów.

Botoks jako skuteczna terapia na uśmiech dziąsłowy

Uśmiech dziąsłowy to problem medyczny, którego można się pozbyć w klinice medycyny estetycznej. Nie trzeba poddawać się od razu inwazyjnemu zabiegowi chirurgicznemu, by móc znowu uśmiechać się bez skrępowania. Częstą i jednocześnie skuteczną metodą jest toksyna botulinowa, czyli zabiegi botoksem. Zabieg jest krótki i trwa maksymalnie kilkanaście minut. Wstrzyknięty botoks w okolice skrzydełek nosa do fałdów nosowo-wargowych powoduje zablokowanie połączeń nerwowo-mięśniowych i rozluźnienie mięśni. W konsekwencji warga przestaje się podnosić i nie odsłania zębów podczas uśmiechu. Botoks dodatkowo zwiększa objętość górnej wargi, co stanowi korzyść estetyczną dla pacjenta. Istotne jest dobranie optymalnej dawki toksyny botulinowej przez lekarza oraz prawidłowe podanie preparatu za pomocą cienkiej igły. Efekty botoksu na gummy smile utrzymują się od 4 do 6 miesięcy, po tym okresie można powtórzyć zabieg. Zabieg toksyną botulinową jest bezpieczny i nie wywołuje dyskomfortu u pacjenta, dlatego tak często jest stosowany w klinikach medycyny estetycznej.

Przeciwwskazania do zabiegu

• ciąża i laktacja
  • stosowanie antybiotyków
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego

Chcesz wiedzieć więcej o botoksie? Przeczytaj tutaj.

Przeczytaj także: Fakty i mity o powiększaniu ust.

Data aktualizacji:20.06.2023