Czerwone policzki – jak pozbyć się rumienia?

Czerwone policzki - jak pozbyć się rumienia

Czerwone policzki – jak pozbyć się rumienia?

Czerwone policzki to potoczna nazwa rumienia. Może mieć on charakter przejściowy lub stały. Do czynników determinujących jego powstawanie zaliczamy m.in. silne emocje, wahania temperatur czy niewłaściwą pielęgnację. Rumień na twarzy może mieć także podłoże w chorobach. W leczeniu tej przypadłości najskuteczniejsze efekty przynosi laser żółty o odpowiedniej długości fali zaopatrzony w system chłodzenia.

Czerwone policzki - jak pozbyć się rumienia

Na czym polega problem rumienia?

Objawem rumienia jest zaczerwieniona twarz, czasem występuje łuszczenie się skóry i wypryski. W potocznym języku rumień określa się mianem „czerwonych policzków”. Rumień powstaje na skutek rozszerzania się naczyń krwionośnych, które prześwitują przez skórę. Na rozszerzenie naczyń krwionośnych mają wpływ zmiany temperatury, czy wzrostu ciśnienia tętniczego. Ich przyczyną mogą być również emocje. Za powstawanie rumienia na twarzy odpowiedzialny jest często stan zapalny.

Rumień może być przejściowy lub przybierać postać stałą, która występuje wraz z takimi zmianami jak teleangiektazje (poszerzone naczynia krwionośne). Czerwone policzki mogą występować w formie okrągłych, zaczerwionych policzków lub cechować się motylkowym czy nieregularnym kształtem. Problem rumienia występuje u osób z cerą naczyniową. Rumień na twarzy jest objawem trądziku różowatego. Z problemem rumienia najlepiej udać się do kliniki medycyny estetycznej w Warszawie, gdzie zaproponujemy odpowiednią terapię – obecnie najlepsze rezultaty przynosi laseroterapia.

Rumień – przyczyny

Rumień jest złożonym problemem, jednak do jego najczęstszych przyczyn zaliczamy: predyspozycje genetyczne, niewłaściwą pielęgnację czy stres oraz silne emocje. Na pojawienie się rumienia wpływ mają wahania temperatury, zbyt duża ekspozycja na promieniowanie UV. Inne przyczyny to: czynniki wirusowe, bakteryjne, chemiczne czy zakażenia i stany zapalne skóry. Rumień mogą wywołać ugryzienia kleszczy. Przyczyną jest stosowanie leków steroidowych i przeciwdrgawkowych oraz niesteroidowych leków przeciwzapalnych. U kobiet rumień może być wywołany działaniem estrogenów.

Dlaczego laser żółty na rumień?

Istnieje wiele rodzajów laserów, ale to właśnie laser żółty posiada odpowiednie cechy szczególne, które zapewniają efektywną terapię leczenia zmian naczyniowych. Pierwszą z nich jest odpowiednia długość fali, która powinna mieścić się w zakresie do 577 nm, aby zapewnić odpowiednią przenikalność fal w głąb skóry. Kluczowe znaczenie w skuteczności lasera ma mechanizm działania lasera. Energia świetlna jest pochłaniana przez hemoglobinę i zamieniana w ciepło, w wyniku czego dochodzi do niszczenia ścian naczyń krwionośnych, a w rezultacie do koagulacji i zamknięcia ścian naczynia. Laser żółty umożliwia dobór czasu trwania impulsu, który zależy od charakteru i rozmiaru zmian. Dzięki wiedzy lekarza i zastosowaniu innowacyjnego urządzenia – lasera naczyniowego, czas trwania impulsu jest precyzyjnie dobrany, co wyklucza możliwość uszkodzenia zdrowych tkanek.

W naszej klinice medycyny estetycznej w Warszawie stosujemy laser żółty o długości fali 577 nm z nowoczesną technologią HOPSL (high-power optically pumped semiconductor laser), którą określa się mianem state-of-the-art. To urządzenie medyczne osiąga najwyższe rezultaty w usuwaniu rumienia. Odpowiedzialne za to są czynniki jak: najwyższe powinowactwo absorpcji fali laserowej przez hemoglobinę, skaner frakcyjny umożliwiający usuwanie zmian o różnej wielkości, precyzja działania, wykorzystanie niższej mocy, co jest wskazane przy usuwaniu zmian naczyniowych. Czynnikiem poprawiającym usuwanie rumienia jest system chłodzenia, mający korzystny wpływ na jakość terapii, ale i komfort pacjenta.

Laserowe usuwanie rumienia

– przebieg zabiegu

Zabieg rozpoczyna się od kwalifikacji pacjenta, które następuje po odrzuceniu przeciwwskazań. Nim usuwanie rumienia się rozpocznie, na początku wykonywana jest próba laserowa. Po stwierdzeniu braku negatywnych skutków, lekarz przykłada głowicę lasera w obszar zabiegowy, naświetlając skórę. Lekarz dobiera parametry zabiegu indywidualnie do wskazań pacjenta, biorąc pod uwagę, średnicę, kolor oraz głębokość zmian naczyniowych. Podczas naświetlania skóry wiązką lasera pacjent odczuwa przyjemne ciepło, w niektórych przypadkach może odczuwać pieczenie. Po zabiegu na skórze mogą wystąpić zaczerwienienia czy obrzęk, które ustępują w ciągu paru dni. Należy stosować się do zaleceń pozabiegowych lekarza. Dla uzyskania pełnych efektów laserowego usuwania rumienia, należy poddać się serii zabiegów w odstępach od 3 do 5 tygodni.

Dowiedz się jak pozbyć się rumieńców.

Data aktualizacji: 06.10.2023