Co pomaga na łysienie?

Co pomaga na łysienie

Co pomaga na łysienie?

Gęste i zadbane włosy są atrybutem atrakcyjnego wyglądu. Jednak w naturze zdarza się, że zarówno mężczyźni, jak i kobiety cierpią na problem łysienia. Przerzedzająca się fryzura może być spowodowana wieloma przyczynami, takimi jak kondycja psychofizyczna, hormony czy przyjmowanie niektórych leków. Co pomaga na łysienie? Dowiedzmy się, w jaki sposób zabiegi w klinice medycyny estetycznej w Warszawie mogą zredukować nadmierne wypadanie włosów.

Co pomaga na łysienie

Czym jest łysienie?

Wypadanie włosów jest związane z ich naturalnym cyklem życia. Jednak w niektórych przypadkach przerzedzenie fryzury jest mocno zauważalne. Nowe włosy odrastają zbyt wolno lub nie ma ich w ogóle. Łysienie obejmuje niektóre obszary, a nawet całą skórę głowy. Nadmierne wypadanie włosów może mieć charakter dziedziczny, hormonalny, być reakcją na stres, dietę, zastosowanie niektórych leków czy stanowić objaw chorobowy.

Rodzaje łysienia

Warto mieć na uwadze, że w przypadku nadmiernego wypadania włosów można wyróżnić kilka rodzajów łysienia.

Łysienie androgenowe

Łysienie androgenowe jest uwarunkowane genetycznie i można je odziedziczyć. Następuje ono wtedy, gdy faza wzrostu włosa ulega znacznemu skróceniu. Często jest ona zastępowana przez fazę spoczynku, czyli telogenu. Ten rodzaj nadmiernego wypadania włosów dzieli się na żeński i męski. Według badań około 80% mężczyzn i 30% kobiet dotyka łysienie androgenowe. Początkowo objawia się ono charakterystycznym poszerzeniem przedziałka.

Łysienie plackowate

Łysienie plackowate pojawia się zarówno u mężczyzn, jak i kobiet. Charakterystyczne dla niego jest nierównomierne wypadanie włosów na konkretnych obszarach głowy. Pierwsze objawy pojawiają się zwykle przed ukończeniem 30 roku życia. Przy leczeniu łysienia plackowatego wdrażana jest farmakologia, zmiana diety i stylu życia, a także zaleca się stosowanie niektórych zabiegów medycyny estetycznych, pozwalających na stymulowanie porostu włosów.

Łysienie bliznowaciejące

Ten rodzaj łysienia jest spowodowany chorobą skórną lub urazem mechanicznym i powoduje trwałe zniszczenie mieszka włosowego.

Łysienie telogenowe

Następuje wtedy, gdy zbyt duża liczba włosów pozostaje w fazie spoczynku. W efekcie naturalny cykl porostu jest zaburzony, a na głowie można zauważyć znaczne przerzedzenia.

Warto wiedzieć, że to nie jedyne rodzaje łysienia. Wyróżnia się również stany chorobowe, w których utrata włosów jest spowodowana samoczynnym wyrywaniem ich przez pacjenta lub traumą.

Przyczyny łysienia

Łysienie może być osobnym stanem chorobowym, a także objawem innych schorzeń. Wśród przyczyn nadmiernego wypadania włosów upatruje się:

– niedożywienie,

– anemię,

– traumę,

– stresujący tryb życia,

– urazy mechaniczne,

– wyrywanie włosów na skutek natręctw,

– nieprawidłową pielęgnację i stylizację włosów,

– źle zbilansowaną dietę,

– stosowanie niektórych leków i chemioterapii,

– schorzenia autoimmunologiczne, dermatologiczne czy choroby weneryczne,

– stosowanie używek – papierosów czy alkoholu,

– wahania hormonalne,

– uwarunkowania genetyczne.

Warto rozpocząć leczenie od wizyty u specjalisty, aby określić jaki rodzaj łysienia wystąpił i co go powoduje. To pozwala na dobranie odpowiedniej terapii i osiągnięcia miarodajnych efektów.

Co pomaga na łysienie – zabiegi medycyny estetycznej

Wielu pacjentów kliniki medycyny estetycznej w Warszawie zadaje sobie pytanie: co pomaga na łysienie? Oto popularne zabiegi, które mogą wesprzeć pacjenta przy problemie nadmiernego wypadania włosów

Mezoterapia skóry głowy

Podczas mezoterapii skóry głowy wykonywana jest seria śródskórnych iniekcji wraz z odpowiednio dobranym preparatem do potrzeb pacjenta. W efekcie dochodzi do podwójnej stymulacji tkanki i mieszków – mechanicznie i za pomocą składników substancji. Liczba zabiegów jest ustalana indywidualnie do stanu skóry pacjenta i rodzaju łysienia. Dużą efektywnością przy leczeniu nadmiernego wypadania włosów wykazuje terapia osoczem bogatopłytkowym. Często dla wzmocnienia efektu uzupełnia się mezoterapię zabiegiem z wykorzystaniem specjalnego urządzenia wyposażonego w mikroigły.

Przy problemie łysienia zaleca się wykorzystanie także komórek macierzystych z tłuszczu. Dzięki temu, że są pozyskiwane z tkanki własnej pacjenta, ryzyko wystąpienia reakcji alergicznej jest zredukowane do minimum. Ten zabieg jest zalecany przy różnych rodzajach łysienia: androgenowego, plackowatego czy bliznowaciejącego. Mezoterapia skóry głowy komórkami macierzystymi z tłuszczu wspiera aktywność mieszków i porost włosów. Dla najlepszego efektu terapeutycznego zaleca się wykonanie dwóch zabiegu po około 5-6 miesiącach.

Terapia peptydowa

Terapia peptydowa polega na iniekcji koktajlu składającego się z peptydów i kwasu hialuronowego. U wielu pacjentów już 4 zabiegi dają oczekiwany efekt terapeutyczny, natomiast w zależności od skali wypadania włosów, może się okazać konieczne zastosowanie dodatkowych sesji.

Karboksyterapia

Podczas karboksyterapii podaje się śródskórnie za pomocą igły dwutlenek węgla. Procedura ma na celu pobudzenie ukrwienia, syntezy komórek i stymulację produkcji kolagenu. Pacjenci nie odczuwają dyskomfortu podczas zabiegu. Karboksyterapia ma zastosowanie nie tylko przy nadmiernym wypadaniu włosów, ale także w zabiegach ujędrniających i ani-aging.

Fototerapia

Przy fototerapii wykorzystuje się różne rodzaje promieniowania: światła widzialnego, ultrafioletowe czy podczerwieni. Odpowiednia długość fali jest dobierana pod kątem potrzeb pacjenta. Terapia ma na celu pobudzenie mikrokrążenia i produkcji kolagenu oraz elastyny. Zabieg nie powoduje dyskomfortu i trwa do 60 minut. Liczba sesji jest ustalana indywidualnie.

Przed dobraniem odpowiedniego zabiegu na łysienie, niezbędna jest wizyta kwalifikacyjna. Podczas niej lekarz medycyny estetycznej wykluczy ewentualne przeciwwskazania.

Piśmiennictwo

P. Styczeń, Osocze kontra wypadanie włosów, [w:] Blisko Zdrowia 3/2016