ZASTRZYKI Z KWASU HIALURONOWEGO W KOLANO NA BÓLE STAWÓW

Zastrzyki z kwasu hialuronowego w kolano

ZASTRZYKI Z KWASU HIALURONOWEGO W KOLANO NA BÓLE STAWÓW

Dowiedzmy się, na jakie dolegliwości działają zastrzyki z kwasu hialuronowego w kolano, jakie są wskazania do zabiegu oraz poznajmy przebieg zabiegu.

Zastrzyki z kwasu hialuronowego w kolano – charakterystyka

Wstrzyknięcie kwasu hialuronowego w kolano nazywa się inaczej wiskosuplementacją. Zabieg zastrzyków w kolano stosuje się w przypadku choroby zwyrodnieniowej stawów – wstrzykiwany preparat ma za zadanie zastąpić płyn stawowy.

Dlaczego stosuje się kwas hialuronowy w chorobie zwyrodnieniowej?

Efektem tej choroby jest zniszczenie chrząstki stawowej oraz zmiany charakteru płynu maziowego. Podstawowym składnikiem tego płynu jest kwas hialuronowy, dlatego stosuje się zastrzyki, które uzupełniają jego niedobór. Kwas hialuronowy prowadzi do ochrony przed wstrząsami i przeciążeniami mechanicznymi w trakcie ruchu, które wywołują ból kolana. Zastrzyk z kwasem hialuronowym w kolano łagodzi objawy choroby zwyrodnieniowej stawów i zmniejsza dolegliwością bólowe, ogranicza dyskomfort, zwiększa wydzielanie mazi stawowej, a także poprawia ruchomość w stawie.

Przebieg zabiegu

Stosowanie właściwej techniki iniekcji kwasu hialuronowego podczas zastrzyków w kolano ogranicza do minimum działanie niepożądane preparatu. Dla osiągnięcia pożądanych efektów potrzebnych jest od 1 do 5 zabiegów w 7-dniowych odstępach.

Przeciwwskazania do zabiegu

• uczulenie na kwas hialuronowy lub nadwrażliwość na preparat
  • implanty stawu kolanowego
  • choroby zapalne lub aktywne infekcje
  • przyjmowanie leków  immunosupresyjnych

Zastrzyki z kwasu hialuronowego w kolano – zalety

Zabieg z udziałem kwasu hialuronowego w postaci zastrzyków w kolano przynosi wymierne efekty dla zdrowia pacjenta. Pomaga złagodzić obrzęk i dolegliwości bólowe oraz przekłada się na zwiększenie kondycji chrząstki stawowej. W efekcie działania kwasu hialuronowego następuje nawilżenie powierzchni stawowych i zmniejszenie tarcia między nimi. Warto nadmienić, że zabieg działa też przeciwbólowo, przeciwzapalnie i antyoksydacyjnie. Wpływa na obniżenie bólu oraz ma działanie antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Dodatkowo zabieg zwiększa amortyzację obciążeń, które są przenoszone przez staw kolanowy w trakcie chodzenia.

Jak szybko działa zastrzyk w kolano?

Efekty wstrzyknięcia kwasu hialuronowego nie są widoczne od razu po zabiegu, należy na nie poczekać od 7 do 10 dni. Najlepsze efekty są odczuwalne po 4 tygodniach od zabiegu. Efekty zabiegu są zależne od stopnia zaawansowania choroby, jak i również wieku pacjenta.

Jak często powtarzać zastrzyki z kwasem hialuronowym?

Skuteczność wiskosuplementacji zależy od stopnia zaawansowania choroby i aktywności fizycznej pacjenta. Liczba powtórzeń zabiegu leży w gestii lekarza, który prowadzi pacjenta.

Tutaj znajdziesz naszą ofertę i poznasz nasze zabiegi.

Jakie zabiegi są najczęściej wykonywane w klinice medycyny estetycznej?

Zobacz także Zastrzyki z kwasem hialuronowym w kolano.

Data aktualizacji: 28.01.2022