Wrastający paznokieć

Wrastający paznokieć to coś, czego nie powinno się bagatelizować. Oprócz defektu kosmetycznego może on powodować ból oraz negatywnie wpływać na zdrowie. Warto jak najszybciej zadbać o leczenie wrastającego paznokcia. Dowiedz się, jakie metody walki z tym problemem może zaproponować Klinika Medycyny Estetycznej w Warszawie.

Wrastający paznokieć

Wrastający paznokieć – przyczyny i objawy

Wrastający paznokieć może być spowodowany przez wiele czynników. Wśród nich można wymienić:

Nieodpowiednią pielęgnację paznokci

Zbyt krótkie przycięcie paznokcia może wpłynąć na kształt płytki oraz wrastanie je w skórę.  Podobny skutek może nieść nadmierne wycinanie skórek, przy którym zostanie skaleczony wał paznokcia, co spowoduje jego nadbudowę.

Wrodzona tendencja

Bardzo prawdopodobne jest pojawienie się problemu wrastających paznokci u nóg, jeśli ktoś w rodzinie cierpiał na problem tak zbudowanej płytki paznokcia.

Nieodpowiednie obuwie

Wrastający paznokieć może spowodować noszenie źle dopasowanych butów. Ryzykownym wyborem są także buty na wysokim obcasie i wąskim czubie. Stopa podczas chodzenia w takim obuwiu jest poddana naciskowi, zwłaszcza przy paznokciach. Regularnie noszenie takich butów może sprawić, że płytka zacznie się kierować w dół i będzie wrastać w skórę.

Nadwaga

Niewiele osób o tym wie, ale podczas przybierania nadmiernej masy ciała stopy oraz paznokcie również się zmieniają, może dojść wtedy do zmiany kierunku wzrostu paznokcia. Narażone na tę dolegliwość są także kobiety ciężarne.

To nie wszystkie przyczyny, które mogą powodować wrastające paznokcie. Predyspozycję do występowania tej dolegliwości mają także osoby cierpiące na łuszczycę i grzybicę. Wrastający paznokieć to także częsta przypadłość u tancerek i baletnic, które stawiają duży nacisk na palce u stóp. Objawy wrastającego paznokcia to:

– ból,

– opuchlizna w pobliżu paznokcia,

– krwawienie i ropna wydzielina.

Warto jak najszybciej podjąć leczenie wrastającego paznokcia. Dzięki temu można uniknąć dyskomfortu lub, co gorsza, zakażenia.

Leczenie wrastającego paznokcia

– Klinika medycyny estetycznej

Problem wrastającego paznokcia u stóp może powodować znaczny dyskomfort, dlatego warto skorzystać z następujących zabiegów:

Chirurgiczne usunięcie paznokcia

Zabieg chirurgicznego usunięcia wrastającego paznokcia przeprowadzany jest pod znieczuleniem miejscowym, dzięki czemu pacjent nie odczuwa bólu podczas wycinania wrośniętego paznokcia. Cały proces trwa nie dłużej niż 15 minut. Zabieg jest chwalony za dużą skuteczność.

Laser frakcyjny CO2

Laseroterapia to chętnie używana metoda leczenia wrastającego paznokcia, warto jednak wiedzieć, że jest ona do zastosowania tylko wtedy, gdy problem jest dopiero na początkowym etapie. Laser frakcyjny CO2 usuwa wał paznokcia, by przywrócić prawidłowy kierunek wzrostu płytki.

Warto wybrać się jak najwcześniej do specjalisty w gabinecie medycyny estetycznej. Dzięki temu można pozbyć się problemu wrastającego paznokcia.

Sprawdź także: Wykorzystanie laserów w medycynie estetycznej.

Data aktualizacji: 20.10.2022