PRZYCZYNY I METODY LECZENIA PRZEBARWIEŃ

przyczyny i metody leczenia przebarwień

PRZYCZYNY I METODY LECZENIA PRZEBARWIEŃ

Poznajmy definicję, przyczyny i metody leczenia przebarwień, które są defektami estetycznymi wywołanymi m.in. przez promieniowanie UV.

Czym są przebarwienia?

Są to zmiany skórne o różnej wielkości, występujące w różnych partiach ciała – najczęściej na policzkach, czole, nosie i dłoniach. Ich przyczyną jest zbyt silna ekspozycja na promieniowanie UV i zwiększenie ilości melaniny w organizmie oraz melanocytów. Przebarwienia mogą przybierać postać plamek lub pasów. Cechują się niejednolitym zabarwieniem. Jedne z najczęściej występujących rodzajów są przebarwienia na twarzy.

Przyczyny i metody leczenia przebarwień

Zabieg Genesis – wskazania

Zabieg z udziałem lasera jest rekomendowany dla osób borykających się z przebarwieniami, trądzikiem różowatym, rumieniem, a także popękanymi naczynkami. Wskazaniem do zabiegu Genesis są także rozszerzone pory, trądzik, blizny potrądzikowe czy zmarszczki. Warto zanotować, że inne wskazania do zabiegu Genesis to wybroczyny i terapia przeciwzmarszczkowa  dla osób po 30 roku życia.

Jakie są przeciwwskazania do przeprowadzenia zabiegu laserem?

• ciąża i laktacja
  • aktywne choroby nowotworowe
  • bielactwo
  • chemioterapia
  • przyjmowanie leków światłouczulających i ziół takich jak: dziurawiec czy nagietek
  • świeża opalenizna
  • przerwana ciągłość naskórka
  • fotodermatoza czy aktywna łuszczyca

Przebieg zabiegu Genesis

Lekarz po zakwalifikowaniu pacjenta do zabiegu, kieruje wiązkę światła lasera w skórę właściwą. Zapewnia to przebudowę kolagenu i pobudzenie fibroblastów bez ryzyka zniszczenia sąsiadującej z obszarem zabiegowym tkanki. Efektem zabiegu  Genesis jest stopniowe  usuwanie przebarwień, a także napięcie skóry i jej wygładzenie. Zabieg laserem nie wymaga rekonwalescencji. Jest to przełom w fotoodmładzaniu i usuwaniu melasmy. Laser dysponuje falą o długości 1064 nm, co sprawia, że jest nieinwazyjny i bezpieczny dla zdrowia pacjenta. Pacjent podczas procedury medycznej odczuwa jedynie ciepło, co zapewnia komfort bez ryzyka wystąpienia bólu.

Inne metody walki z melasmą

Mezoterapia mikroigłowa

Urządzenie do mikronakłuwania wykorzystuje system pulsujących igieł, które nakłuwają skórę i wprowadzają pod nią substancje aktywne. Iniekcje są wykonywane na głębokość od 0,2 do 3 mm. Opatentowana technologia zapewnia skuteczność i bezpieczeństwo, skracając czas leczenia i powrotu do codziennych aktywność do minimum. Zabieg prowadzi do redukcji zmarszczek, redukcji przebarwień, a przede wszystkim do naturalnego pobudzenia produkcji kolagenu i elastyny.

Laser żółty

Żółty laser naczyniowy to prawdziwy przełom w leczeniu rumienia, ale także przebarwień na twarzy czy melasmy. Urządzenie cechuje się absorpcją żółtego światła przez hemoglobinę, która jest o 40% większa niż w przypadku fal zielonych. Dzięki temu możemy osiągnąć najwyższe rezultaty przy niższej mocy lasera. Laser żółty prowadzi do zamykania naczynek i dociera do trudno dostępnych zmian. Laser żółty to synonim pełnego bezpieczeństwa dla pacjenta. Żółty laser naczyniowy wykorzystuje długość fali – 577 nm i jest bezbolesny. Laser idealnie nadaje się także do redukcji przebarwień. Aby osiągnąć pełny efekt, potrzebna jest seria zabiegów.

Laser frakcyjny

Nie od dziś wiadomo, że laser frakcyjny to urządzenie, które jest najczęściej wykorzystywane w klinikach medycyny estetycznej. Laser frakcyjny CO2 przynosi wymierne korzyści także podczas redukcji przebarwień na twarzy. Jego zaletą jest możliwość miejscowego leczenia bez niszczenia sąsiadujących tkanek czy też konieczności leczenia całej skóry. Podczas laseroterapii nie dochodzi do pojawienia się krwawienia i powstawania ran. Po zabiegu potrzebny jest krótki czas rekonwalescencji.

Peelingi chemiczne

Peelingi chemiczne mają korzystny wpływ na rozjaśnianie przebarwień posłonecznych o różnej wielkości. Do usuwania melasmy stosuje się takie kwasy jak: trójchlorooctowy, mlekowy i kojowy. Ich działanie polega na usuwaniu zewnętrznych warstw skóry (złuszczanie naskórka), prowadząc do pobudzenia naturalnej regeneracji skóry. Peelingi chemiczne rozluźniają połączenia między komórkami skóry, prowadząc do złuszczania jej zewnętrznych warstw.

Przeczytaj o laser erbowo-yagowy z technologią P.L.E.A.S.E..

Data aktualizacji: 02.07.2023