Opuchnięta twarz – przyczyny i jak leczyć?

Opuchnięta twarz - przyczyny i jak leczyć

Opuchnięta twarz – przyczyny i jak leczyć?

Opuchnięta twarz – przyczyny i jak leczyć? Opuchnięta twarz to problem, który może być krótkotrwały jak np. opuchlizna po nocy, wywołana reakcją alergicznej, stresem lub długotrwały – o podłożu chorobowym czy na skutek nieprawidłowej diety. Oprócz domowych sposobów, leczenia farmakologicznego, dobre efekty w niwelowaniu opuchniętej twarzy można osiągnąć z pomocą zabiegów medycyny estetycznej.

Opuchnięta twarz - przyczyny i jak leczyć

Opuchnięta twarz – jak wygląda?

O opuchliźnie możemy mówić, gdy pod skórą zbiera się nadmiar wody, limfy bądź krwi. Opuchlizna twarzy obejmuje policzki, nos, brodę, powieki czy wargi. Obrzęk może mieć łagodny, umiarkowany lub ciężki charakter. Gdy pacjent zauważy pierwsze objawy obrzęku, powinien skonsultować się z lekarzem. Najważniejsze jest zdiagnozowanie przyczyny i dobór odpowiedniego leczenia.

Opuchnięta twarz – przyczyny

Opuchnięta twarz ma wiele przyczyn. Najpierw skupmy się na tych medycznych – najczęściej za obrzęk na twarzy odpowiada retencja wody, czyli zatrzymywanie wody w organizmie. Wywołuje je nadmierne spożycie soli, nieprawidłowe funkcjonowanie nerek czy zaburzenia hormonalne. Do katalogu przyczyn tego schorzenia zaliczamy zapalenia zatok, niewydolność serca, która prowadzi do zastoju krwi w układzie żylnym. Choroby zębów i jamy ustnej oraz niewydolność nerek to także częste przyczyny opuchlizny twarzy. Bardzo często obrzęk twarzy jest spowodowany przez alergie: pokarmowe, na sierść zwierząt, pyłki czy na kosmetyki.

Jakie są inne opuchlizna twarzy – przyczyny? Nieodpowiedni styl życia również wywołuje opuchliznę – takie czynniki jak: brak snu, zmęczenie prowadzą do zatrzymywania wody w organizmie. Gdy jesteśmy zmęczeni, często powieki opadają, co zwiększa obrzęk. Niehigieniczny tryb życia także jest tutaj nie bez znaczenia (picie alkoholu, palenie papierosów, nieprawidłowa dieta).

Opuchlizna twarzy po alkoholu to częsty problem. Dochodzi do niego z paru powodów – moczopędne działanie alkoholu wytrąca wodę z organizmu, prowadząc  do odwodnienia, czego skutkiem jest opuchlizna. Gdy spożywamy alkohol za często, równowaga hormonalna może zostać zachwiana. Innym negatywnym skutkiem spożywania alkoholu jest zaburzenie nerek.

Jak pozbyć się opuchlizny twarzy

– domowe sposoby i leczenie farmakologiczne

Obrzęk może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia, dlatego problemu nie można bagatelizować. Warto udać się do lekarza, który po przeprowadzeniu wywiadu, postawi odpowiednią diagnozę. Wykrycie przyczyn często wieńczy wdrożenie leczenia farmakologicznego. Leki przeciwzapalne, antybiotyki, maści na opuchliznę to tylko niektóre z metod radzenia sobie z problemem. Gdy opuchlizna ma charakter krótkotrwały, można spróbować domowych sposobów.

Metodą znaną od dziesięcioleci jest chłodzenie twarzy (zimny okład). Alternatywnie można stosować masaże twarzy, które stymulują krążenie krwi oraz limfy. Inne sposoby to unoszenie głowy podczas snu czy odpowiednie nawodnienie. Jak pozbyć się opuchlizny z twarzy? Ważną rolę odgrywa zmiana nawyków żywieniowych – pomocne może okazać się zmniejszenie spożycia soli. Warto włączyć do codziennej diety herbatki ziołowe o właściwościach przeciwzapalnych  takie jak: rumianek, mięta.

Opuchlizna twarzy –  leczenie

Gdy domowe sposoby i leczenie farmakologiczne nie przynoszą zadowalających rezultatów, warto wesprzeć się zabiegami medycyny estetycznej. W Kaczyńscy Clinic naszym pacjentom oferujemy szerokie spektrum bezpiecznych procedur zabiegowych, które niwelują obrzęk twarzy.

Mikrodermabrazja – czyli mechaniczne złuszczanie naskórka, to pierwsza z propozycji na opuchliznę twarzy. Leczenie odbywa się z wykorzystaniem specjalistycznego urządzenia. Wyróżniamy wiele rodzajów mikrodermabrazji: korundową, wodno-tlenową, laserową, a procedura pozwala na stymulację krążenia krwi.

Opuchliznę na twarzy można niwelować z powodzeniem dzięki mezoterapii igłowej w klinice medycyny estetycznej w Warszawie. Odpowiednio dobrane substancje aktywne jak: peptydy, witaminy, krzemionki, kwas hialuronowy są precyzyjne podawane igłą pod skórę. Seria iniekcji wywołuje efekty w postaci stymulacji skóry do regeneracji, które potęgowane są przez właściwości substancji aktywnych. Mezoterapia igłowa może pomóc w redukcji opuchlizny. Inne właściwości zabiegu to nawilżenie, stymulacja krążenia krwi i limfy, biorewitalizacja skóry.

Jakie zabiegi na obrzęk?

Skutecznym sposobem na opuchliznę jest terapia ultradźwiękami. Szczególnie rekomendujemy HIFU, czyli ultradźwiękowy lifting działający w oparciu o fale radiowe o dużym natężeniu. Efekt termiczny wywołuje kontrolowane podgrzanie tkanki, prowadząc do ścięcia białek. Efekt mechaniczny wywołuje kontrolowane uszkodzenia skóry. Skoncentrowane fale pobudzają krążenie krwi i limfy. Zabieg w gabinecie medycyny estetycznej jest bezpieczny, nieinwazyjny i nie wymaga cięcia chirurgicznego, a jego efekty  ujędrniają skórę.

Radiofrekwencja mikroigłowa w gabinecie medycyny estetycznej to terapia stosowana do wielu wskazań. Technologia fali radiowej w synergii z mikronakłuwaniem zapewnia pożądane efekty w leczeniu obrzęku twarzy. W naszej klinice medycyny estetycznej w Warszawie posiadamy opatentowane urządzenie z technologią sztucznej inteligencji wyposażone w nowoczesną głowicę. Lekarz kieruje nią w obszar twarzy, a kilkadziesiąt izolowanych mikroigieł wykonuje kontrolowane wkłucia. Pobudza to skórę do regeneracji. Fale radiowe prowadzą do efektu termicznego, którego skutkiem jest poprawa napięcia włókien kolagenowych. Efektem radiofrekwencji mikroigłowej jest pobudzenie produkcji kolagenu i elastyny czy krążenia krwi.

Piśmiennictwo

Mamcarz B., Prandecka D. Medycyna estetyczna w praktyce. Medical Education, Warszawa 2010

Data aktualizacji: 28.11.2023