USUWANIE KĘPEK ŻÓŁTYCH

jak usunąć kaszaki

Usuwanie kępek żółtych

Kępki żółte usuwanie laserem frakcyjnym

Kępki żółte (żółtaki) są to zmiany skórne o wyglądzie przypominającym grudki, które charakteryzują się żółtym lub brązowym zabarwieniem. Najczęściej zlokalizowane są na powiekach i w ich w okolicach. Powstają na skutek zwiększonego stężenia lipidów we krwi, a ich pojawienie się zwiększa ryzyko choroby niedokrwiennej serca. Zaburzenia przemiany tłuszczów powstają w wyniku defektu genetycznego lub wiążą się z występowaniem cukrzycy, zespołu nerczycowego lub niedoczynności tarczycy. Tę przypadłość diagnozuje się za sprawą badania poziomu lipidów w surowicy krwi, badania moczu i zdjęcia rentgenowskiego.

Jak leczyć kępki żółte?

Laser frakcyjny na kępki żółte

Zabieg usunięcia kępek żółtych jest poprzedzony konsultacją dermatologiczną, podczas której lekarz ocenia charakter zmiany skórnej i dobiera metodę leczenia.

Chirurgiczne usuwanie kępek żółtych laserem frakcyjnym CO2 polega na skierowaniu wiązki lasera frakcyjnego w miejsce występowania kępek żółtych, co pozwala na ich bezpieczne usunięcie. Mikrowiązka światła prowadzi do podgrzania skóry, kontrolowanych uszkodzeń i pobudzenia procesów regeneracyjnych. Zabieg trwa maksymalnie kilkanaście minut i przynosi natychmiastowe rezultaty w postaci bezkrwawego usunięcia kępek żółtych. Zabieg cechuje się precyzyjnością i delikatnością, co skraca proces rekonwalescencji do minimum. Jest to skuteczna i bezpieczna metoda.

Kępki żółte usuwanie laserem frakcyjnym – przebieg zabiegu

Najpierw lekarz przeprowadza wywiad z pacjentem i w przypadku braku przeciwwskazań, dopuszcza go do zabiegu. Wiązka lasera frakcyjnego jest kierowana w obszar zabiegowy, a podczas procedury dochodzi do wycięcia niechcianych zmian. Podczas zabiegu usuwania kępek żółtych pacjent otrzymuje znieczulenie miejscowe za pomocą kremu znieczulającego. Zabieg nie powoduje blizn oraz skutków ubocznych – jest to bezpieczna terapia, która nie wiąże się z długą rekonwalescencją. Po zabiegu laserem frakcyjnym CO2 może wystąpić delikatny obrzęk lub zasinienia w obrębie rany, które ustępują w ciągu 7-14 dni od zabiegu.

Efekty

Usuwanie laserem frakcyjnym kępek żółtych pozwala całkowicie pozbyć się tych nieestetycznych zmian. Zabieg nie niweluje przyczyny ich powstania, dlatego wskazane jest dodatkowe leczenie farmakologiczne, co uchroni pacjenta przed powstawaniem nowych zmian.
Kępki żółte można również usunąć chirurgicznie.

WSKAZANIA

• kępki żółte
  • lifting szyi i dekoltu
  • zmarszczki wokół oczu