HIALURONIDAZA – ROZPUSZCZANIE KWASU HIALURONOWEGO

Hialuronidaza -rozpuszczanie kwasu hialuronowego

HIALURONIDAZA – ROZPUSZCZANIE KWASU HIALURONOWEGO

Hialuronidaza jest podawana pacjentom, którym po podaniu kwasu hialuronowego na twarz lub kwas hialuronowy usta nie został osiągnięty zadowalający efekt bądź lekarz stwierdził powikłanie. W artykule poznamy wskazania, przebieg zabiegu i efekty podania hialuronidazy w Kaczyńscy Clinic.

Czym jest hialuronidaza?

Hialuronidaza – rozpuszczanie kwasu hialuronowego

Hialuronidaza posiada zdolność do rozkładu cząsteczek kwasu hialuronowego po nieudanym podaniu kwas hialuronowy usta. Należy ona do grupy enzymów. Działanie hialuronidazy polega na powodowaniu rozpadu cząsteczek hialuronianu i przyspieszaniu jego biodegradacji. Właściwości hialuronidazy to także wpływ na rozprzestrzenianie się i zwiększenie się wchłaniania obcych substancji.

Jak wygląda przebieg zabiegu

w klinice medycyny estetycznej?

Wstęp do zabiegu stanowi wywiad lekarski i zakwalifikowanie pacjenta do zabiegu. Następnie lekarz rozpoczyna procedurę medyczną, dezynfekując obszar zabiegowy. Później lekarz wykonuje próbę uczuleniową, aplikując śladowe ilości substancji w okolicę przedramienia. Jeśli pacjent nie wykazuje reakcji alergicznej to można przystąpić do aplikacji hialuronidazy za pomocą cienkiej igły. Oczywiście substancje wstrzykuje się w miejsce, gdzie wcześniej pacjent miał podany wypełniacz, by naprawić defekt estetyczny. Hialuronidaza efekty pojawiają się po 72 godzinach. Po zabiegu w klinice medycyny estetycznej mogą wystąpić niewielkie obrzęki czy siniaki, które szybko ustępują.

Hialuronidaza – rozpuszczanie kwasu hialuronowego

• powikłania po niewłaściwym podaniu kwasu hialuronowego
  • martwica skóry i tkanki podskórnej
  • ziarniniaki
  • zaburzenia widzenia
  • gwałtowna reakcja alergiczna
  • powstanie biofilmu i asymetrii
  • przemieszczanie się wypełniacza
  • podanie nadmiernej ilości kwasu hialuronowego

Przeciwwskazania do zabiegu

• uczulenie na jad pszczół, osy, szerszenia czy na białko bydlęce i owcze
  • uszkodzenie skóry w obszarze zabiegowym
  • infekcje grzybicze, wirusowe i bakteryjne

Poznajmy efekty zabiegu

klinika medycyny estetycznej Białołęka

Mimo, iż hialuronidaza działa natychmiastowo, to pełny efekt terapeutyczny widoczny jest po 72 godzinach. Substancja rozpuszcza kwas hialuronowy w postaci wypełniacza, jak i ten obecny w skórze, co w sumie trwa do 21 dni. Pacjent może zobaczyć wyraźne hialuronidaza efekty już w czasie od 24 godzin do 7 dni od wykonania zabiegu. Zwykle wystarcza jeden zabieg, by pozbyć się defektu estetycznego z powodu nieprawidłowo wstrzykniętego kwasu hialuronowego lub innych przyczyn.

Dlaczego zabieg hialuronidazy jest bezpieczny dla zdrowia?

Gwarantem bezpieczeństwa pacjenta podczas zabiegu jest doświadczony lekarz medycyny estetycznej. Wówczas zabieg jest bezpieczny, a próba uczuleniowa zwiększa bezpieczeństwo. Oczywiście istnieje ryzyko wystąpienia zdarzeń niepożądanych takich jak: reakcja alergiczna.

Doświadczony lekarz i stosowanie procedur medycznych minimalizuje ryzyko wystąpienia działań niepożądanych, dlatego pacjent może czuć się bezpiecznie podczas wizyty w klinice medycyny estetycznej.

Data aktualizacji: 3.10.2022