Hemoroidy – leczenie

Hemoroidy - leczenie

Hemoroidy – leczenie

Artykuł edukacyjny

Hemoroidy to dość częsta i jednocześnie wstydliwa przypadłość. Guzki krwawnicze, które nieprawidłowo działają mogą być przyczyną pojawienia się stanów zapalnych tkanek odbytu i jednocześnie wpływać na komfort korzystania z toalety. Problem hemoroidów dotyka nawet co drugiego Polaka i należy skonsultować go z lekarzem, aby dobrać właściwy sposób hemoroidy leczenie.

Hemoroidy zwane też żylakami odbytu to wstydliwy problem, który dotyka wiele osób. Zaburzenia w działaniu hemoroidów prowadzą często do ich wyciągnięcia i nadmiernego wypełnienia krwią, co prowadzi do dolegliwości bólowych. W zależności od tego gdzie rozwija się obrzęk żylny wyróżniamy kilka typów hemoroidów.

Hemoroidy - leczenie

Rodzaje hemoroidów – Jak wygląda hemoroid ?

Hemoroidy zewnętrzne – łatwo wyczuwalne, a podrażnione i opuchnięte miejsca, w których się pojawiają często swędzą, bolą i krwawią w trakcie wizyty w toalecie.

Hemoroidy wewnętrzne – pojawiają się pod błoną śluzową odbytu i są trudne do wyczucia, nie sprawiają też bólu. Objawem mogącym świadczyć o ich istnieniu jest pojawienie się jasnoczerwonej krwi oraz wydzieliny śluzowej podczas wydalania. Guzki te mogą wypadać poza brzeg odbytu, ale też z czasem cofają się do wnętrza odbytu.

Wypadające hemoroidy – oba rodzaje hemoroidów zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne mogą wypadać czyli wybrzuszać się poza odbyt. Jeśli pojawi się skrzep to jest on bardzo bolesny, ale taki guzek może też samoczynnie odpaść lub być wchłonięty do organizmu.

Jak wygląda hemoroidy leczenie?

Przyczyn powstawania żylaków odbytu może być wiele i są niezależne od wieku. Zła dieta czy siedzący tryb życia to jedne z najczęściej wymienianych przyczyn. Hemoroidy wcześnie wykryte to większa szansa na ich szybsze wyleczenie, dlatego nie lekceważ żadnych objawów i jak najszybciej skonsultuj się ze specjalistą.

Leczenie żylaków odbytu może się odbywać na kilka sposobów, a do podstawowych możemy zaliczyć tzw. metody domowe. Letnie ziołowe kąpiele, zimne okłady z kostek lodu, przemywanie chorych miejsc wacikiem nasączonym ziołowym naparem na pewno mogą wpłynąć na złagodzenie dolegliwości. Stosowanie maści, czopków czy tabletek na żylaki odbytu (hemoroidy) również wpływa na obrzęk i swędzenie, a szeroki wachlarz preparatów na hemoroidy jest dostępny w aptece bez recepty. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na dietę, aby była ona bogata w błonnik i duże ilości płynów.

W leczeniu hemoroidów polecane są również zabiegi medyczne w klinice medycyny estetycznej takie jak gumkowanie hemoroidów (metoda Barrona), skleroterapia, laseroterapia czy w niektórych przypadkach zabiegi chirurgiczne.

Do jednej z najpopularniejszych i mało inwazyjnych metod leczenia hemoroidów należy tzw. gumkowanie hemoroidów i polega na założeniu na nasadę guza gumowego pierścienia odcinającego dopływ krwi. Guz hemoroidów obumiera i odpada po ok. 7-10 dniach a sam zabieg trwa kilka minut.

Kolejna ciesząca się dużą skutecznością metoda na hemoroidy to laserowe usuwanie żylaków odbytu w klinice medycyny estetycznej. Promienie lasera powodują obkurczenie i zamknięcie naczyń, co finalnie prowadzi do odparowania wody z krwi oraz rozpadu ścian naczyń krwionośnych i obumarcia guzka. Laserowe hemoroidy leczenie jest nieinwazyjne, precyzyjne i gwarantuje szybki powrót pacjentów do codziennej aktywności.

Data aktualizacji: 27.04.2022