Czy liposukcja podbródka jest bezpieczna?

Czy liposukcja podbródka jest bezpieczna

Czy liposukcja podbródka jest bezpieczna?

Podwójny podbródek to defekt kosmetyczny, który może pojawić się u danej osoby, niezależnie od masy ciała. Mimo, iż prawdopodobieństwo jego wystąpienia jest wyższe przy nadwadze, to może on być spowodowany także naturalnym procesem starzenia się skóry lub uwarunkowaniami genetycznymi, a nawet nieprawidłową postawą. Metodą pozwalającą na redukcję podwójnego podbródka jest liposukcja. Alternatywą do zabiegu może być lipoliza iniekcyjna podbródka. Dowiedzmy się, jak przebiegają te zabiegi w gabinecie medycyny estetycznej.

Czy liposukcja podbródka jest bezpieczna

Liposukcja podbródka – jak wygląda i czy jest bezpieczna?

Podwójny podbródek optycznie dodaje lat oraz kilogramów. Dlatego wielu pacjentów jest zainteresowanych metodami na zredukowanie go. Część z nich jednak obawia się, czy liposukcja podbródka jest bezpieczna? Zabieg w klasycznej postaci polega na wprowadzeniu specjalnych kaniul i odsysania tłuszczu z wykorzystaniem podciśnienia. Cała procedura jest przeprowadzana pod znieczuleniem miejscowym lub narkozą. Zabieg liposukcji pozwala na usunięcie nadmiaru lokalnie umiejscowionej tkanki tłuszczowej, nawet takiej, której nie da się zlikwidować np. poprzez redukcję masy ciała.

Choć wykonanie liposukcji przed doświadczonego chirurga wiąże się z większym bezpieczeństwem, to nigdy nie da się wyeliminować ryzyka powikłań, takich jak:

– infekcje bakteryjne,

– zakrzepy oraz zaburzenia krążenia krwi,

– obrzęki.

Należy mieć na uwadze, że podczas zabiegu dochodzi do przerwania tkanki skórnej. Dlatego niezwykle istotne jest zarówno odpowiednie zakwalifikowanie do liposukcji, jak i zachowanie zalecanych wskazań podczas rekonwalescencji.

Liposukcja strzykawkowa podbródka

Nieco mniej inwazyjną metodą odsysania tłuszczu jest liposukcja strzykawkowa. Ma ona mniejszą skuteczność niż w przypadku tradycyjnej postaci zabiegu, ale znajduje zastosowanie przy małych obszarach, czyli w redukcji podwójnego podbródka lub tzw. chomików. Zanim jednak dojdzie do procedury, niezbędna jest wizyta kwalifikacyjna, pozwalają na wykluczenie przeciwwskazań:

– ciąża i laktacja,

– nowotwory i choroby autoimmunologiczne,

– cukrzyca,

– infekcje wirusowe oraz bakteryjne,

– ciężkie choroby nerek oraz wątroby,

– zaburzenia układu krążenia.

Aktywne choroby psychiczne również są przeciwwskazaniem do wykonania jakiegokolwiek zabiegu medycyny estetycznej. Liposukcja strzykawkowa podwójnego podbródka jest przeprowadzana pod znieczuleniem, dzięki czemu nawet pacjenci wrażliwi na ból mogą poddać się zabiegowi. Podczas niego lekarz odsysa za pomocą specjalnej strzykawki miejscowo zlokalizowaną tkankę tłuszczową. Należy mieć na uwadze, że kaniula wykorzystana przy liposukcji strzykawkowej ma odpowiedni kształt i tępe zakończenie, przez co można obniżyć ryzyko uszkodzenia zakończeń nerwowych oraz naczyń krwionośnych. Po zabiegu pojawi się zaczerwienie oraz zasinienie. Rekonwalescencja nie trwa długo, a efektem liposukcji strzykawkowej jest zmniejszenie lokalnie występującej tkanki tłuszczowej.

HIFU – alternatywa

dla liposukcji podbródka

Dużą popularnością cieszą się zabiegi nieinwazyjne medycyny estetycznej, takie jak te z wykorzystaniem nowoczesnego urządzenia HIFU. Jego działanie polega na emisji fal ultradźwiękowych o różnych głębokościach, które mają za zadanie wywołanie kontrolowanych uszkodzeń, wpływających na pobudzenie tkanki do regeneracji. Podczas zabiegu HIFU dochodzi do rozbicia komórek tłuszczowych, przez co możliwa jest redukcja podwójnego podbródka. Liczba zabiegów HIFU jest dobierana przez lekarza do indywidualnych uwarunkowań pacjenta. Zanim dojdzie do procedury, należy wykluczyć infekcje wirusowe, bakteryjne, schorzenia serca, a także nowotwory oraz choroby autoimmunologiczne.

Lipoliza iniekcyjna

Lipoliza iniekcyjna polega na podskórnym wprowadzeniu mieszanki substancji o działaniu powodującym rozpad nagromadzonych komórek tłuszczowych. Jest to bezinwazyjna metoda, przeprowadzana z wykorzystaniem kremu znieczulającego. Dla bezpieczeństwa niezbędna jest kwalifikacja do zabiegu lipolizy iniekcyjnej, aby wykluczyć przeciwwskazania w postaci cukrzycy, nowotworów, chorób autoimmunologicznych czy innych poważnych schorzeń. Nie zaleca się jej wykonywania również u pań w ciąży i karmiących. Skuteczną procedurą jest lipoliza iniekcyjna podbródka. Po zabiegu komórki tłuszczowe ulegają rozpadowi, a następnie są utylizowane w ramach procesów metabolicznych. W zależności od potrzeb pacjenta, konieczne może się okazać przeprowadzenie serii zabiegów lipolizy iniekcyjnej.

Przeczytaj także: Jakie zabiegi są najczęściej wykonywane w klinice medycyny estetycznej?

Piśmiennictwo

Przylipiak A. (red.). Medycyna Estetyczna. Podręcznik dla studentów kosmetologii. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2017.

Data aktualizacji:09.12.2022