Co to jest liposukcja podbródka? – Warszawa

Co to jest liposukcja podbródka

Co to jest liposukcja podbródka? – Warszawa

Podwójny podbródek może występować niezależnie od masy ciała i jest spotykany nawet u bardzo szczupłych osób. To miejscowo zlokalizowana tkanka tłuszczowa, która wraz z mniejszą elastycznością skóry, może opadać. Dowiedz się, kiedy jest potrzebna liposukcja podbródka, a kiedy można zastosować inne zabiegi wykonywane w klinice medycyny estetycznej.

Co to jest liposukcja podbródka

Liposukcja podbródka Warszawa – jak przebiega

i kiedy jest potrzebna?

Podwójny podbródek może być spowodowany zarówno wyższą masą ciała, a co za tym idzie większą ilością tkanki tłuszczowej, jak i uwarunkowaniami genetycznymi czy naturalnym procesem starzenia się skóry. Wraz z wiekiem spada aktywność fibroblastów oraz produkcja kolagenu i elastyny. W efekcie dochodzi do wiotkości oraz powstania fałdek, znanych pod nazwą podwójnego podbródka. Nierzadko w takich sytuacjach pacjenci decydują się na liposukcję. Jest to proces polegający na mechanicznym odessaniu tłuszczu za pomocą specjalnej kaniuli. Wśród wskazań do tradycyjnej liposukcji strzykawkowej można wymienić występowanie podwójnego podbródka oraz lokalnie umiejscowiony nadmiar tkanki tłuszczowej. Zabieg jest przeprowadzany w miejscowym znieczuleniu, a podczas niego lekarz medycyny estetycznej nakłuwa skórę w wyznaczonych punktach i za pomocą strzykawki pobiera nadmierną tkankę. Liposukcja strzykawkowa podbródka nie może być wykonana u osób, które cierpią na:

– aktywną cukrzycę,

– choroby układu krążenia,

– nowotwory i choroby autoimmunologiczne,

– infekcje.

Zabiegu nie wykonuje się także u kobiet w ciąży i karmiących piersią.

Alternatywą dla liposukcji strzykawkowej podwójnego podbródka jest ta z wykorzystaniem laseroterapii. Procedura również jest wykonywania w miejscowym znieczuleniu, a dzięki wykorzystaniu energii lasera możliwe jest usunięcie nagromadzonej miejscowo tkanki tłuszczowej.

Zabiegi na podwójny podbródek

– HIFU i lipoliza

Obecne osiągnięcia w rozwoju technik i metod w zabiegach medycyny estetycznej pozwalają na zredukowanie podwójnego podbródka również poprzez:

HIFU

To zabieg wykonywany w klinice medycyny estetycznej z wykorzystaniem urządzenia, które jest wyposażone w dwie głowice – punktową i liniową. Za ich pomocą możliwe jest uzyskanie energii z ładunkiem cieplnym. Do tego aplikator pozwala na pracę urządzenia HIFU na nierównej powierzchni – przez co także na podwójnym podbródku. Wśród wskazań do zabiegu można wymienić redukcję miejscowo występującej tkanki tłuszczowej, poprawę napięcia i ujędrnienia skóry czy też zmniejszenie widoczności zmarszczek. Przed zabiegiem konieczna jest wizyta kwalifikacyjna, aby wyeliminować ewentualne przeciwwskazania, takie jak: infekcje i stan zapalny w obszarze zabiegowym, choroby nowotworowe, opryszczka oraz ciąża i laktacja.

Zabieg HIFU na podwójny podbródek polega na emitowaniu ultradźwięków na różnych głębokościach. Dochodzi do podniesienia temperatury, która wpływa na stymulację produkcji kolagenu oraz elastyny. Przy zabiegu nie następuje przerwanie ciągłości naskórka, zatem nie ma ryzyka powstania blizn. Zachodzi głęboka regeneracja oraz przebudowa tkanek. W zależności od indywidualnych uwarunkowań pacjenta, dla pełnego efektu terapeutycznego lekarz może zalecić wykonanie kolejnego zabiegu.

Lipolizę

Lipoliza iniekcyjna to alternatywa dla liposukcji. Wykorzystuje się w niej specjalną mieszankę substancji zawierającą fosfatydylocholinę, która powoduje rozpad zatorów tłuszczowych. W ten sposób możliwa jest redukcja niewielkiej ilości miejscowo występującej tkanki tłuszczowej. Zabieg jest wykonywany przy użyciu kremu znieczulającego, natomiast po lipolizie iniekcyjnej podwójnego podbródka do normalnych objawów należy rumień, obrzęk oraz tkliwość tkanki. W zależności od uwarunkowań pacjenta, niezbędne może się okazać powtórzenie sesji, aby uzyskać pełen efekt terapeutyczny. Wśród przeciwwskazań do lipolizy iniekcyjnej wymienia się występowanie przewlekłych infekcji, cukrzycy, zaburzeń krzepliwości krwi, nowotworów oraz chorób autoimmunologicznych, a także ciążę i laktację.

Dobór odpowiedniego zabiegu redukcji podwójnego podbródka w dużej mierze zależy od ilości umiejscowionej tkanki tłuszczowej oraz uwarunkowań pacjenta.

Przeczytaj także: Czym jest HIFU?

Piśmiennictwo

I.Bagińska, Czy warto zainwestować w kombajn kosmetyczny, Kosmetologia Estetyczna 6, 409-411.

Przylipiak A. (red.). Medycyna Estetyczna. Podręcznik dla studentów kosmetologii. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2017.

Data aktualizacji: 06.12.2022