Co pomaga na trądzik młodzieńczy?

Co pomaga na trądzik młodzieńczy

Co pomaga na trądzik młodzieńczy?

Trądzik młodzieńczy może stanowić duży problem dla młodych osób, gdyż wpływa również na samopoczucie i często prowadzi do niskiej samooceny. Co pomaga na trądzik młodzieńczy? Jak sobie z nim radzić i jak pielęgnować skórę, aby zminimalizować jego skutki i uniknąć komplikacji potrądzikowych?

Co pomaga na trądzik młodzieńczy

Co to jest trądzik młodzieńczy?

Trądzik młodzieńczy pojawia się u nastolatków w okresie dojrzewania, najczęściej między 11 a 18 rokiem życia. Niechciane wypryski mogą występować na twarzy, a także innych miejscach np. plecach. Pojawiające się zaskórniki mogą mieć postać zamkniętą lub otwartą, ale czasem przekształcają się w stan zapalny i rozprzestrzeniają po skórze w postaci grudek, krost, cyst czy torbieli ropnych. Odpowiednia reakcja na powstające zaskórniki i dobranie właściwego leczenia przez dermatologa, zmniejszy ryzyko powstania nieestetycznych blizn na skórze. Celem leczenia jest jak najszybsze doprowadzenie do zniknięcia grudek i zaskórników, unormowanie produkcji łoju oraz kontrola nawilżenia skóry.

Trądzik młodzieńczy przyczyny

Wpływ na powstające na skórze zmiany mają przede wszystkim zmiany hormonalne, które nasilają się w okresie dojrzewania i zaburzają pracę gruczołów łojowych. Nadmierne rogowacenie okolic gruczołów łojowych i mieszków włosowych oraz namnażanie się bakterii również może być trądzik młodzieńczy przyczyny. Z innych czynników, które mogą znacząco przyczyniać się do powstawania trądziku młodzieńczego wymienia się: niewłaściwa dieta z nadmierną ilością cukru, uboga w tłuszcze roślinne i cynk, alergia pokarmowa, nadmierny stres, opalanie się, niedokładne oczyszczanie skóry i doprowadzenie do zatykania porów.

Dlatego w profilaktyce trądziku młodzieńczego poza odpowiednim odżywianiem istotne są działania pielęgnacyjne i stosowanie dedykowanych do skóry trądzikowej preparatów i kosmetyków.

Jak leczyć trądzik młodzieńczy

w gabinecie medycyny estetycznej Warszawa?

Co w takim razie pomaga na trądzik młodzieńczy i jakie są metody leczenia trądziku? Metody leczenia trądziku młodzieńczego dobierane są indywidualnie do pacjenta, w zależności od rodzaju i nasilenia choroby. Po konsultacji z lekarzem dermatologiem zaproponuje on odpowiednie rozwiązania w postaci preparatów zewnętrznych, miejscowych lub ogólnych – antybiotyków, a czasem też środków przeciwzapalnych, które wpływają na zmniejszenie ilości bakterii i wydzielanego sebum. Istotną rolę w leczeniu trądziku młodzieńczego pełni też codzienna dokładna pielęgnacja skóry trądzikowej i jej odpowiednie oczyszczanie oraz nawilżanie.

W leczeniu miejscowym trądziku młodzieńczego zastosowanie znajdują różnego rodzaju żele, maści oraz kremy, które w swoim składzie zawierają pochodne witaminy A. Regulują one pracę gruczołów łojowych i pomagają w szybszej regeneracji skóry.

Zabiegi na trądzik

Gabinety medycyny estetycznej także oferują specjalne zabiegi dla cery trądzikowej jak peelingi chemiczne czy laser na trądzik, które są doskonałym uzupełnieniem terapii i również mają dobroczynny wpływ na stan skóry. Należy jednak zawsze konsultować chęć wykonania takiego zabiegu z lekarzem.

Gabinet medycyny estetycznej Warszawa poleca zabiegi na trądzik oparte o kwasy np. migdałowy czy salicylowy. Peelingi chemiczne na trądzik kwasami w wielu przypadkach stanowią podstawę terapii, a efekty są dość szybko widoczne, gdyż likwidują istniejące blizny i przebarwienia pozapalne, a także zapobiegają powstawaniu kolejnych. Poza peelingami chemicznymi warto sięgnąć po laser na trądzik, który działa przeciwzapalnie oraz przeciwbakteryjnie i skutecznie zapobiegają nawrotom trądziku młodzieńczego.

W przypadku już istniejących blizn lekarz może zaproponować terapię laserem frakcyjnym CO2, który jest skuteczny w leczeniu blizn potrądzikowych, przebarwień oraz innych zmian skórnych. Laser frakcyjny CO2 jest bezpieczny, precyzyjny i uruchamia w skórze naturalne procesy gojenia.

Sprawdź: Wykorzystanie laserów w medycynie estetycznej.

Przeczytaj także Jakie zabiegi są najczęściej wykonywane w klinice medycyny estetycznej?

Data aktualizacji: 17.10.2022