Blefaroplastyka na opadające powieki

Jak brzmi słynne porzekadło „oczy to zwierciadło duszy”, jednak opadające powieki, mogą skutecznie przykryć ich blask. Nakładające się fałdy skórne są nie tylko problemem natury estetycznej, ale mogą także ograniczyć pole widzenia. Jak za pomocą blefaroplastyki możesz poradzić sobie z opadającymi powiekami? Poznaj zatem zabieg blefaroplastyka na opadające powieki.

Blefaroplastyka na opadające powieki

Na czym polega blefaroplastyka?

Blefaroplastyka to chirurgiczny lifting powiek. W zależności od potrzeb pacjenta jej przebieg może wyglądać inaczej. Plastykę powiek można podzielić na kilka kroków:

– kwalifikacja do zabiegu,

– znieczulenie,

– usunięcie nadmiaru tkanki skórnej i tłuszczowej przez chirurga,

– i czasami obkurczenie mięśnia powieki za pomocą lasera.

Przeciętnie blefaroplastyka powiek nie trwa dłużej niż 60 minut. Tego samego dnia po zabiegu pacjent może wrócić do domu, nie jest konieczny dłuższy pobyt w klinice. Po tygodniu od wykonania plastyki powiek możliwe jest zdjęcie szwów, a pacjent bardzo szybko może wrócić do swoich codziennych aktywności. Pełna rekonwalescencja trwa około 30 dni.

Blefaroplastyka powiek – dla kogo?

Lifting powiek to nie tylko zabieg, który może poprawić wygląd twarzy. Jest on szczególnie polecany osobom, które:

– narzekają na opadające powieki,

– mają smutny wyraz twarzy przez nadmiar skóry na oczach,

– nie są zadowolone z kształtu powiek,

– mają problemy z widzeniem przez opadające powieki.

Zwłaszcza ten ostatni objaw powinien skłonić do jak najszybszego skorzystania z zabiegu na opadające powieki. Często można zauważyć, jak osoby, które mają problem z nachodzącą powieką, odchylają głowę w bok lub do tyłu, aby lepiej widzieć. Warto nie lekceważyć takich symptomów i poprawić swoją jakość życia, dzięki blefaroplastyce powiek.

Jakie są przeciwwskazania

do wykonania liftingu powiek?

Niestety, ale stan zdrowotny i współistniejące choroby mogą być przeciwwskazaniem do zabiegu. Z blefaroplastyki powiek nie mogą skorzystać osoby, które:

– cierpią na ciężkie choroby ogólnoustrojowe,

– są w trakcie chemioterapii,

– mają problem z krzepliwością krwi,

– są w ciąży lub karmią piersią,

– mają nawracające infekcje powiek,

– cierpią na cukrzycę, czy też nadczynność tarczycy.

Warto przekazać każdą informację dotyczącą stanu zdrowia lekarzowi przed zabiegiem takim, jak plastyka powiek górnych. Konsultacji wymagają również wszelkie anomalie dotyczące gojenia ran, schorzenia układu krwionośnego czy choroby oczu. Należy również pamiętać, że po blefaroplastyce powiek mogą się pojawić powikłania w postaci: krwiaka, asymetrycznych powiek lub ich wywinięcia czy też widocznych blizn.

Jak się przygotować do zabiegu

na opadające powieki?

Klinika medycyny estetycznej Warszawa powiadomi pacjenta przed zabiegiem na opadające powieki o konieczności wykonania niezbędnych badań. Należy zrobić morfologię krwi. Przed plastyką powiek konieczne jest ograniczenie spożywania alkoholu, a także palenia papierosów. W dzień blefaroplastyki należy stawić się z oczyszczoną skórą twarzy, pozbawioną makijażu oraz kremu.

Plastyka powiek górnych

– jakich efektów można się spodziewać?

Plastyka powiek to zabieg, który odmładza wygląd każdego pacjenta. Twarz wydaje się weselsza, a oczy większe. Osoby, które wcześniej narzekały na zmniejszone pole widzenia, teraz mogą wyraźnie zobaczyć różnicę. Efekt liftingu powiek może utrzymywać się nawet do 10 lat.

Przeczytaj także Blefaroplastyka powiek – czy to coś dla Ciebie?

Przeczytaj także Jakie zabiegi są najczęściej wykonywane w klinice medycyny estetycznej?

Data aktualizacji: 09.11.2022