Zakład leczniczy Kaczyńscy Clinic w podmiocie Klinika Kaczyńscy Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Aluzyjnej 1A.
Preambuła
Niniejszy Regulamin organizacyjny Podmiotu Wykonującego Działalność Leczniczą określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Klinikę Kaczyńscy Sp. z o.o., a w szczególności:
- cele i zadania podmiotu;
- strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa podmiotu;
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych;
- przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu;
- organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu;
- wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne;
- sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu.
1 Źródła prawa
- Regulamin wewnętrzny Zakładu leczniczego Kaczyńscy Clinic opracowany został zgodnie i w oparciu o następujące akty prawa:
1) Kodeks cywilny;
2) Ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2015, poz. 618 z późn. zm.);
3) Ustawę z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn. Dz.U. 2012, poz. 159 z późn. zm.);
4) Ustawę z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz.U. 2015, poz. 636 z późn. zm.);
5) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U. 2014, poz. 177 z późn. zm.);
2 Definicje
- Regulamin – niniejszy dokument określający prawa i obowiązki Stron – Pacjenta oraz Personelu Zakładu leczniczego Kaczyńscy Clinic w związku z udzielanymi Pacjentowi usługami medycznymi.
- Kaczyńscy Clinic – Zakład leczniczy w podmiocie Klinika Kaczyńscy Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Aluzyjnej 1A, 03-149 Warszawa, NIP 5242887937, REGON 383897424, wykonujący usługi medyczne.
- Pacjent – osoba korzystająca z usług medycznych i kosmetologicznych wykonywanych przez Personel Zakładu Leczniczego Kaczyńscy Clinic.
- Osoba bliska – wstępny, zstępny do drugiego stopnia, rodzeństwo, małżonek, osoba pozostająca we wspólnym pożyciu z Pacjentem lub osoba wskazana przez Pacjenta, przedstawiciel ustawowy.
- Usługa medyczna – wykonywana przez Personel Zakładu Leczniczego Kaczyńscy Clinic na rzecz Pacjenta usługa, stanowiąca wizytę medyczną lub zabieg medyczny (zwane dalej „usługą” lub „wizytą”).
- CELE I ZADANIA
§1.
- Celem działania Kliniki Kaczyńscy Sp. z o. o. jako PWDL o nazwie Kaczyńscy Clinic, wpisaną do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod nr Księgi 000000211095, oznaczenie Organu W-14, o identyfikatorze terytorialnym 1465011, REGON 38389742400010, jest przede wszystkim udzielanie kompleksowych i specjalistycznych świadczeń zdrowotnych przez wykwalifikowaną kadrę medyczną, a w szczególności świadczeń z zakresu dermatologii i wenerologii, fizjoterapii, chirurgii plastycznej, chirurgii ogólnej, ginekologii, psychologii, jak również promocja zdrowia oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
§2.
Do zadań Kliniki Kaczyńscy Sp. z o.o. należy w szczególności:
- zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług medycznych;
- sumienne wykonywanie obowiązków wynikających ze statusu podmiotu służby zdrowia, stałe i systematyczne podwyższanie wiedzy i umiejętności zawodowych, przestrzeganie etyki zawodowej;
- zapewnienie nowoczesnych, efektywnych i uznanych metod leczniczych;
- stosowanie wysokiej jakości sprzętu medycznego, będącego pod stałym nadzorem technicznym i spełniającego wszelkie wymagane prawem normy jakości;
- dbałość o efektywną organizację pracy i wykorzystanie bazy zabiegowej;
- świadczenie usług medycznych ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i potrzeb pacjentów oraz przestrzeganie praw pacjenta;
- działania promujące profilaktykę zdrowia i aktywizację.
3. RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§1.
Klinika Kaczyńscy Sp. z o.o. prowadzi działalność leczniczą w zakresie ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
§2.
Zakres świadczeń udzielanych przez Klinikę obejmuje:
1) świadczenia specjalistycznej opieki zdrowotnej,
2) medyczne świadczenia komercyjne z zakresu dermatologii estetycznej, dermatochirurgii, ginekologii, chirurgii plastycznej, fizjoterapii, masażu leczniczego, psychologii.
4. STRUKTURA ORGANIZACYJNA I MIEJSCA UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§1.
W ramach Przedsiębiorstwa powołane są następujące komórki organizacyjne:
- 001 Poradnia leczenia bólu (1222);
- 002 Poradnia dermatologiczna (1200);
- 003 Dział (pracownia) fizjoterapii (1310);
- 004 Dział (pracownia) kinezyterapii (1314);
- 005 Dział (pracownia) krioterapii (1318);
- 006 Dział (pracownia) masażu leczniczego (1320);
- 007 Pracownia akupresury i akupunktury (9010);
- 008 Gabinet diagnostyczno-zabiegowy (9450);
- 009 Poradnia chorób metabolicznych (1008);
- 010 Poradnia leczenia bólu limfatycznego (1390);
- 011 Poradnia chirurgii ogólnej (1500);
- 012 Poradnia psychologiczna (1790);
- 013 Poradnia chirurgii plastycznej (1550);
- 014 Poradnia ginekologiczna (1452).
§2.
Świadczenia opieki zdrowotnej realizowane w pomieszczeniach przedsiębiorstwa Spółki udzielane są w lokalizacji: Warszawa 03-149, ul. Aluzyjna 1A.
§3.
Wszystkie pomieszczenia Kliniki odpowiadają wymaganiom odpowiednim do rodzaju wykonywanej działalności leczniczej oraz zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych, określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 3 Ustawy.
5. SPOSÓB KIEROWANIA ORAZ ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTEK I KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTWA
§1.
- Działalnością Klinika Kaczyńscy Sp. z o.o. kieruje Zarząd Kliniki będący Kierownikiem PWDL, w rozumieniu przepisów Ustawy.
- Kierownik Kliniki prowadzi sprawy oraz reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz.
- Kierownikowi Kliniki przysługują wszystkie obowiązki i uprawnienia, jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
§2.
- Celem wsparcia działań zarządczych w podmiocie leczniczym Kierownik Kliniki może powoływać:
1) Dyrektora ds. Medycznych,
2) Dyrektora Zarządzającego,
3) Dyrektora Finansowego,
4) Dyrektora ds. Organizacyjno-Prawnych,
5) Dyrektora ds. Marketingu.
2. Osoby pełniące funkcje, o których mowa w ust. 1 podlegają wyłącznie Kierownikowi Kliniki Kaczyńscy Sp. z o.o.
3. Personel Kliniki podlega nadzorowi poszczególnych osób Dyrekcji Kliniki, o których mowa w ust. 1, w zakresie ich właściwości funkcjonalnej.
4. W przypadku nieobsadzenia stanowisk, o których mowa w §2 ust. 1, Kierownik Kliniki realizuje przewidziane dla poszczególnych osób Dyrekcji Kliniki zadania samodzielnie lub za pośrednictwem upoważnionej osoby.
§3.
- Celem nadzoru nad realizacją świadczeń opieki zdrowotnej pod względem medycznym Kierownik Kliniki Kaczyńscy Sp. z o.o. może tworzyć samodzielne stanowiska kierowników medycznych dla poszczególnych dziedzin ochrony zdrowia.
- Na stanowisko Kierownika medycznego może zostać powołana osoba z wykształceniem wyższym medycznym, posiadająca minimum tytuł magistra lub inny równorzędny.
- Kierownicy medyczni, o których mowa w ust. 1, podlegają bezpośrednio Kierownikowi Kliniki.
§4.
Do zadań Pracowników recepcji należy:
- organizacja bieżącej pracy w punkcie rejestracji;
- organizacja oraz nadzór nad prawidłowością obsługi pacjentów w punkcie rejestracji;
- dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki pracy;
- dbałość o należyte użytkowanie i stan techniczny sprzętu znajdującego się punktach rejestracji i będącego własnością Kliniki;
- dbałość o prawidłowe i terminowe rozliczanie zrealizowanych świadczeń i pobieranie opłat;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Kliniki czy też Dyrektora Zarządzającego.
§5.
Do podstawowych zadań Dyrektora ds. medycznych należy sprawowanie merytorycznego nadzoru i kontroli nad jakością procesu udzielania i dokumentowania świadczeń zdrowotnych oraz jego zgodności z zasadami sztuki medycznej.
§6.
- Do zadań poradni należy w szczególności realizowanie kompleksowej opieki lekarskiej danej specjalności, badanie, diagnozowanie, leczenie oraz profilaktyka chorób, orzekanie o stanie zdrowia, a w razie potrzeby kierowanie na badania, leczenie specjalistyczne.
§7.
- Poszczególne komórki i jednostki organizacyjne Kliniki oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek i jednostek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego, efektywnego i zgodnego z prawem funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno- leczniczym i administracyjno-gospodarczym.
- Za prawidłowe współdziałanie odpowiada Dyrektor Zarządzający oraz Kierownicy poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych.
§8.
- Gospodarka finansowa, rachunkowość oraz obsługa kadrowa Kliniki Kaczyńscy Sp. z o.o. są prowadzone na zasadach prawnych obowiązujących Spółki prawa handlowego.
- ORGANIZACJA I PRZEBIEG OBSŁUGI PACJENTA W PUNKCIE REJESTRACJI ORAZ PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
§1.
- Wszystkie świadczenia realizowane w Klinice, winny być wykonywane z należytą starannością, w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Klinika Kaczyńscy Sp. z o.o. organizuje świadczenia zdrowotne udzielane w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie, z zapewnieniem właściwej dostępności tych świadczeń w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby, które posiadają wymagane przepisami prawa kwalifikacje do ich wykonywania, potwierdzone stosownymi dyplomami, certyfikatami lub zaświadczeniami.
§2.
- Osoby wykonujące zawód medyczny w Klinice udzielają świadczeń zdrowotnych w sposób odpowiadający wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz kierując się zasadami etyki zawodowej.
§3.
- Proces udzielania świadczeń rozpoczyna się w punkcie rejestracji, gdzie pacjenci zgłaszają się w celu ustalenia terminu udzielenia świadczenia. Rejestracja pacjentów odbywa się w sposób określony w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności osobiście, za pośrednictwem pełnomocnika bądź telefonicznie.
- Każdy pacjent informowany jest o terminie i miejscu planowanego świadczenia, a w przypadku osobistej rejestracji informację o planowanym świadczeniu otrzymuje ustnie lub na piśmie za pośrednictwem np. poczty elektronicznej, jeśli wskaże adres e-mail.
- W punkcie rejestracji, poza możliwością ustalenia daty świadczenia, pacjent może uzyskać informacje na temat świadczeń dostępnych w placówce, czasu oczekiwania, form i terminów zapisu, wymaganych dokumentów i skierowań potrzebnych do przyjęcia, wyników badań niezbędnych podczas wizyty, miejsca wykonania zleconych przez lekarza badań diagnostycznych, zasad udostępniania dokumentacji medycznej oraz organizacji pracy placówki.
§4.
- Każdy pacjent korzystający ze świadczeń opieki zdrowotnej w Klinice zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem.
- Każdy pacjent korzystający ze świadczeń opieki zdrowotnej w Klinice zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do uzyskiwania informacji o stanie swojego zdrowia i udzielonych mu świadczeniach zdrowotnych oraz do wglądu w dokumentację medyczną lub o braku takiego upoważnienia.
§5.
- Pacjenci zobowiązani są do zgłaszania się w punkcie rejestracji w ustalonym terminie. Ze względów organizacyjnych niezbędne jest zachowanie punktualności zgłoszeń.
- W przypadku, gdy pacjent nie może stawić się w ustalonym terminie lub gdy zrezygnował ze świadczenia opieki zdrowotnej, obowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Klinikę w każdy dostępny sposób.
- W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia, a które uniemożliwiają jego dotrzymanie, pacjent jest informowany telefonicznie lub w inny dostępny sposób o zmianie tego terminu.
§6.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności, w dniach i godzinach ich udzielania przez Klinikę.
- W trakcie realizacji świadczenia pacjent ma prawo do uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia i rokowaniu.
- Pacjent ma prawo do wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody po uzyskaniu odpowiedniej informacji. W przypadku zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej.
- Pacjent ma prawo do poszanowania intymności i godności w takcie realizacji świadczeń opieki zdrowotnej – osoba udzielająca ma obowiązek postępować w sposób zapewniający poszanowanie tego prawa.
§7.
- Lekarz poradni specjalistycznej w trakcie porady lekarskiej w szczególności:
- przeprowadza wywiad oraz badanie przedmiotowe,
- określa rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego lub urazu,
- ustala plan leczenia,
- w razie potrzeby wystawia skierowania, recepty lub zlecenia na wyroby medyczne, zaświadczenia o stanie zdrowia,
- wypełnia dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi.
- ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ
§1.
- Klinika Kaczyńscy Sp. z o.o. udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie.
§2.
- Świadczenia zdrowotne odpłatne realizowane są na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem poprzez zakup konkretnej usługi.
- Pacjent przed rozpoczęciem udzielania świadczenia zapoznaje się z ceną świadczenia obowiązującą w Klinice. Aktualny cennik dostępny jest w Recepcji oraz na stronie www.kaczynscyclinic.pl w zakładce „Cennik”. Cennik jest integralna częścią regulaminu stanowiący załącznik nr 1.
- Ceny zawarte w cenniku oraz na stronie internetowej https://kaczynscyclinic.pl mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 r., nr 16, poz. 93 ze zm.).
Ceny zawarte w cenniku Zakładu leczniczego Kaczyńscy Clinic oraz na stronie internetowej https://kaczynscyclinic.pl/ są podawane w polskich złotych i są cenami brutto.
Ewentualne różnice pomiędzy cenami zawartymi w cenniku oraz na stronie internetowej https://kaczynscyclinic.pl/, a cenami podanymi bezpośrednio przed wykonaniem usługi mogą wynikać w szczególności z indywidualnego doboru serii lub pakietu zabiegowego dla danego pacjenta. - Kontrola po zabiegu z toksyną botulinową wykonana do 4 tygodni od daty zabiegu jest dla pacjenta bezpłatna (nie dotyczy „Baby botox”). Kontrola wykonana po 4 tygodniach od zabiegu jest płatna 150 PLN.
- Pacjent reguluje należność za usługę po jej wykonaniu.
- Zapłata za świadczenia zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówkową lub kartą płatniczą za pokwitowaniem oraz przelewem bankowym.
- Każda indywidualna wpłata pacjenta musi zostać wprowadzona przez pracownika Recepcji do kasy fiskalnej, a pacjent otrzymuje paragon fiskalny.
- Na życzenie pacjenta, zamiast paragonu fiskalnego wystawiana jest faktura VAT.
§3.
- Pacjent ustala z pracownikiem Recepcji termin realizacji świadczeń, dokonując wyboru spośród terminów zaproponowanych przez pracownika Recepcji.
- W przypadku braku możliwości zgłoszenia się w ustalonym terminie pacjent zobowiązany jest do poinformowania Kliniki nie później niż 7 dni przed ustalonym terminem realizacji usługi. Wówczas istnieje możliwość zmiany planowanego terminu świadczenia na inny zaproponowany przez Klinikę. W przeciwnym razie zarezerwowany przez pacjenta termin ulega wykreśleniu.
- Jeżeli pacjent nie skorzysta z zakupionych wcześniej usług w jednym z zaproponowanych terminów ani nie poinformuje o swojej nieobecności we wskazanym w ust. 2 terminie, dokonana wpłata nie podlega zwrotowi.
- W przypadku chęci umówienia kolejnego terminu wizyty przez pacjenta, który odwołał umówioną i potwierdzoną wizytę poniżej 24 godzin od ustalonego terminu wizyty, Klinika poprosi o wpłatę zadatku w kwocie 150 PLN na poczet rezerwacji nowego terminu. Kwota zadatku nie będzie podlegała zwrotowi w przypadku niestawienia się pacjenta w umówionym terminie. Wyjątek stanowić będzie przedłożenie zwolnienia lekarskiego (ZLA) obejmującego dzień wizyty.
- ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
§1.
- Klinika prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest na pisemny lub ustny wniosek:
a) Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem dowodu tożsamości;
b) podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów, w szczególności:
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
- podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
c) ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
d) uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
e) organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
f) podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
g) zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
h) lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
i) wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania;
j) spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed Wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
k) osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. Nr 113, poz. 657 i Nr 174, poz. 1039), w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia.
3. Dokumentacja medyczna może być udostępniona także szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
4. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 winno wyraźnie (literalnie) wskazywać, że dotyczy dostępu do dokumentacji medycznej danego pacjenta.
5. Po śmierci pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia.
§2.
1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) w oryginale do wglądu w siedzibie przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego,
2) poprzez sporządzenie jej kopii,
3) poprzez sporządzenie jej odpisów lub wyciągów.
2. W sytuacjach określonych w obowiązujących przepisach dokumentacja może być wydana w oryginale z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu i za pokwitowaniem, jeżeli uprawniony organ lub podmiot (w tym pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona do wglądu w dokumentację) żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.
3. Udostępnianie dokumentacji prowadzonej w postaci elektronicznej następuje przez:
- przekazanie informatycznego nośnika danych z zapisaną dokumentacją,
- dokonanie elektronicznej transmisji dokumentacji,
- przekazanie papierowych wydruków – na żądanie uprawnionych podmiotów lub organów.
4. W przypadku, gdy dokumentacja prowadzona w postaci elektronicznej jest udostępniana w postaci papierowych wydruków, osoba upoważniona przez podmiot potwierdza ich zgodność z dokumentacją w postaci elektronicznej i opatruje swoim podpisem i pieczątką, wraz z podaniem daty.
§3.
- Dokumentacja udostępniana jest pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta na pisemny lub ustny wniosek.
- Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej może podjąć Kierownik komórki organizacyjnej, Kierownik medyczny, Kierownik recepcji, Dyrekcja Kliniki, Lekarz prowadzący.
- W przypadku, gdy udostępnienie dokumentacji nie jest możliwe, odmowa wraz z podaniem przyczyny wymaga zachowania formy pisemnej.
- W przypadku wydania dokumentacji medycznej w oryginale konieczne jest pozostawienie jej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
- Klinika udostępnia dokumentację bez zbędnej zwłoki.
§4.
- Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej, Klinika nie pobiera od Pacjenta żadnych opłat.
§5.
- Dokumentacja może zostać wydana wyłącznie na podstawie decyzji osoby uprawnionej i po potwierdzeniu tożsamość osoby odbierającej dokumentację z danymi wnioskodawcy.
- Wnioskodawca potwierdza osobisty odbiór dokumentacji własnoręcznym podpisem na Karcie wydania dokumentacji.
- Na wniosek osoby uprawnionej dokumentacja może zostać przesłana pocztową przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. W takim przypadku na formularzu wydania dokumentacji należy odnotować nr nadawczy i załączyć potwierdzenie nadania oraz zwrotne potwierdzenie odbioru.
§6.
- Klinika oraz osoby świadczące w jej imieniu usługi lecznicze, mogą udzielać innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z pacjentem w przypadku, gdy:
- pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy;
- zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia pacjenta lub innych osób;
- zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń;
- obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.
§7.
Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie przekazywania dokumentacji medycznej oraz informacji o stanie zdrowia pacjentów odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności praw pacjenta.
- PRZEPISY PORZĄDKOWE
§1.
- Każdy Pacjent korzystający z usług Kliniki zobowiązany jest do przestrzegania zapisów wynikających z niniejszego Regulaminu, z uwzględnieniem późniejszych zmian jego treści, które nastąpiły po dniu złożenia oświadczenia.
- Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący jego wszelkie dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest na stronie www.kaczynscyclinic.pl oraz w Recepcji.
- Każdy pacjent korzystający z usług Kliniki zobowiązany jest do przestrzegania zasad porządkowych obowiązujących w Klinice, a niewynikających bezpośrednio z treści Regulaminu, w szczególności umieszczonych na tablicach informacyjnych, na drzwiach wejściowych, w Recepcji, przekazywanych ustnie przez pracowników Kliniki.
§2.
Na terenie Kliniki istnieje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych oraz zażywania środków odurzających.
Klinika Kaczyńscy Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi w przypadku, gdy:
1) Pacjent odmawia podania danych do rejestracji zabiegu;
2) Pacjent jest w stanie nietrzeźwym;
3) występuje przeciwwskazanie do zabiegu;
4) Pacjent nie jest przygotowany do zabiegu i nie zachował zasad higieny.
§3.
- Pacjenci przebywający na terenie Kliniki zobowiązani są do poszanowania mienia będącego własnością Kliniki oraz należącego do innych pacjentów, jak również do zachowania czystości w pomieszczeniach, z których korzystają.
- Za zniszczenia i kradzieże mienia, o którym mowa w ust. 1 pacjenci ponoszą odpowiedzialność na zasadach ogólnych.
§4.
- Pacjenci obowiązani są przestrzegać norm społecznego zachowania, poszanowania godności i prywatności innych pacjentów oraz personelu Kliniki.
- Pacjenci winni odnosić się kulturalnie i życzliwie do innych pacjentów i personelu Kliniki.
§5.
Pacjenci Kliniki nie mogą:
- samowolnie korzystać ze sprzętów i aparatury służących do realizacji świadczeń,
- samodzielnie uruchamiać i wyłączać aparatury medycznej,
- wchodzić do pomieszczeń, w których realizowane są świadczenia bez zgody personelu Kliniki,
- zakłócać realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.
§6.
- Odzież wierzchnią pacjenci pozostawiają w poczekalni.
- Klinika nie odpowiada za rzeczy będące własnością pacjentów pozostawione w poczekalni lub pomieszczeniach Kliniki. Zaleca się pozostawienie wartościowych rzeczy w domu.
§7.
Personel kliniki zobowiązany jest do:
- noszenia odzieży ochronnej o ustalonej kolorystyce,
- przestrzegania kolejności przyjęć pacjentów,
- kulturalnego, życzliwego i powściągliwego zachowania wobec pacjentów oraz pozostałych osób personelu.
- TRYB SKŁADANIA SKARG I WNIOSKÓW/REKLAMACJI
§1.
- Pacjenci mogą składać skargi, wnioski i reklamacje dotyczące działalności Kliniki do Zarządu Kliniki
Skargi , wnioski i reklamacje można składać na piśmie na adres Klinika Kaczyńscy Sp. z o.o. ul. Aluzyjna 1A, 03-149 Warszawa lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres recepcja@kaczynscyclinic.pl
Ze wskazaniem:
– dane identyfikujące składającego skargę/wniosek/reklamacje
– danych identyfikujących składającego skargę /wniosek/reklamacje
– rodzaj wykonanej usługi, z podaniem daty jej wykonania
– opis wykonanej usługi
– żądanie pacjenta
- Skargi/wnioski/reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia wpływu. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopem itp. odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. O tym fakcie pacjent zostaje powiadomiony.
- Program Lojalnościowy, promocje i polityka voucherów
§1.
1. Udzielane Pacjentowi rabaty, zniżki i promocje nie sumują się.
2. Zakupione przez Pacjenta zabiegi lub pakiety zabiegów oraz towary nie podlegają zwrotowi.
3. W momencie rezerwacji wizyty Pacjent proszony jest o potwierdzenie faktu posiadania vouchera i chęci skorzystania z niego oraz podanie jego daty ważności.
4. Pacjent proszony jest o zabranie ze sobą vouchera na umówioną wizytę.
5. Vouchery podarunkowe nie mogą być wymienione na gotówkę i nie mogą być łączone z żadną inną ofertą promocyjną. Posiadaczowi vouchera nie przysługuje prawo do otrzymania równowartości vouchera w formie ekwiwalentu pieniężnego oraz zwrotu niewykorzystanej kwoty.
6. Vouchery na usługi są ważne 2 miesiące i zawsze mają ustaloną datę ważności. Jeśli Pacjent nie skorzysta z vouchera przed datą wygaśnięcia terminu, bon przepada.
7. Każda organizowana akcja promocyjna jest przeznaczona dla określonej usługi lub usług i tylko jej dotyczy. Inne usługi nie wymienione w akcji promocyjnej nie biorą udziału w promocji.
8. Każda promocja ma własny regulamin dostępny na stronie internetowej lub w recepcji.
- Polityka bezpieczeństwa danych osobowych
§1.
- Administratorem danych osobowych jest Klinika Kaczyńscy Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Aluzyjna 1A, 03-149 Warszawa, NIP 5242887937, REGON 383897424.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym prowadzenia dokumentacji medycznej oraz zarządzania procesem udzielania świadczeń.
- W Zakładzie leczniczym Kaczyńscy Clinic w podmiocie Klinika Kaczyńscy Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością wdrożona została Polityka Bezpieczeństwa Ochrony Danych Osobowych, z którą można zapoznać się na miejscu.
- Pacjent samodzielnie decyduje, czy chce, żeby jego dane były przetwarzane do celów marketingowych (np. otrzymywanie informacji o promocjach).
- Postanowienia końcowe
§1.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne przepisy, w szczególności ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018, poz. 1000), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827 z późn. zm.).
- Uznanie poszczególnych postanowień Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.
- Każdy Pacjent ma prawo do dostępu i wglądu do Regulaminu i cennika usług.
- Regulamin może ulegać zmianie z zastrzeżeniem iż zawsze jego aktualizacja jest publikowana na stronie www.kaczynscyclinic.pl.
- Treść Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony internetowej https://kaczynscyclinic.pl.
- Ewentualne spory pomiędzy Klinika Kaczyńscy Sp. z o.o. a Pacjentem będą rozstrzygane przez Sądy powszechne.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2020.
Zarząd Kliniki Kaczyńscy Sp. z o.o.