JAK LECZYĆ OPRYSZCZKĘ?

Jak leczyć opryszczkę

JAK LECZYĆ OPRYSZCZKĘ?

Poznajmy definicję, przyczyny i metody leczenia opryszczki, która jest wywoływana zakażeniem wirusowym. Sprawdźmy jak leczyć opryszczkę.

Opryszczka – charakterystyka

Opryszczka pojawia się na skutek zakażenia wirusowego. Jest to choroba infekcyjna, którą wywołuje wirus opryszczki zwykłej – Herpes Simplex Virus. Wyróżniamy pierwotny i wtórny charakter opryszczki. Pierwotny następuje w dzieciństwie i zarazić się nim można drogą kropelkową lub przez kontakt bezpośredni. Objawami opryszczki pierwotnej jest zapalenie jamy ustnej czy zmiany skórne w obrębie twarzy. Kiedy zakażenie powraca w dorosłości możemy mówić o opryszczce wtórnej. Wówczas do objawów należy uczucie mrowienia i świądu skóry oraz wykwity skórne. Opryszczka zalicza się do tej samej grupy wirusów, co wirus ospy i półpaśca. Istnieją dwa typy wirusa. Pierwszy z nich jest zakażeniem dotyczącym głowy i zalicza się do niego bardzo popularna opryszczka wargowa. Z kolei drugim typem opryszczki jest opryszczka dotycząca narządów płciowych. Opryszczka narządów płciowych jest groźna u kobiet w ciąży, ponieważ może doprowadzić do zakażenia okołoporodowego noworodka.

Objawy opryszczki

Wirus objawia się wysypką pęcherzykową, złożoną z małych pęcherzyków zapalnych. Są one nieestetyczne i wypełnione przez płyn surowiczy. Objawem towarzyszącym jest zaczerwienienie skóry i stan zapalny. Wykwity pojawiają się najczęściej  przy ustach lub na narządach płciowych.

Jak leczyć opryszczkę?

Medycyna estetyczna ma skuteczną odpowiedź na wirus opryszczki. Jednym z zabiegów pierwszego wyboru jest ledoterapia, czyli leczenie za pomocą oddziaływania światła widzialnego. Istotą zabiegu ledoterapii jest zamiana energii świetlnej na energię biologiczną. Efektem tego procesu jest wzmożona produkcja kolagenu i elastyny oraz regeneracja uszkodzonych tkanek. Usunięcie opryszczki lub opryszczki narządów płciowych może odbyć się za pomocą laseroterapii, podczas których wiązka lasera niszczy komórki chorobowe. Popularną metodą jest także ozonoterapia. Podczas opryszczki warto skonsultować się z lekarzem, który przepisze maści takie jak Heviran czy Acyklowir.

Opryszczka jako przeciwwskazanie do zabiegów medycyny estetycznej

Opryszczka może przysporzyć wielu komplikacji, dlatego jest ona przeciwwskazaniem do zabiegów medycyny estetycznej. Objawami opryszczki są obrzęki i stany ropne, dlatego nawet jeśli występuje w innym miejscu niż obszar zabiegowy, to pacjent nie może wówczas poddać się zabiegowi. Pacjenci z predyspozycjami do opryszczki powinny stosować przed i po zabiegu Heviran.

Tutaj sprawdź nasze zabiegi.

Data aktualizacji: 31.05.2021