HIFU

FAKTY I MITY O HIFU

Technologia HIFU czyli zogniskowane ultradźwięki o wysokiej częstotliwości to ostatnio bardzo popularny zabieg. Niemal każda gazeta związana ze zdrowiem czy tematyką lifestylową w każdym wydaniu porusza tematykę tzw. liftingu bez skalpela. Z artykułów możemy się dowiedzieć, że to technologia bezpieczna i skuteczna. Sam zabieg na tyle nie pozastawia po sobie negatywnych śladów, że został okrzyknięty zabiegiem lunchowym.

A co na to literatura naukowa i praktyka kliniczna?

MIT: Zabieg HIFU jest dla każdego.
Nie jest to zabieg dla każdego pacjenta. Tajemnicą sukcesu zabiegu HIFU jest właściwa kwalifikacja pacjenta do zabiegu.
Po pierwsze,  pacjenci z dużą utratą kolagenu mogą mieć słabe efekty. Po drugie, bardzo szczupłe czy otyłe osoby mogą nie zauważyć efektów zabiegu. Dlatego kluczowa jest konsultacja lekarska i właściwa kwalifikacja do zabiegu.

MIT: zabieg jest bezbolesny.
Z opublikowanych badań HIFU wyposażonych w głowice liniowe wiemy, że średni ból osiągał do 5-ciu punktów w 10-cio punktowej skali. Przyjmuje się, że ból w zakresie 1-3 nie jest dla pacjenta problemem, natomiast silniejszy ból jest trudny do zaakceptowania. W takich przypadkach warto podać na godzinę przed zabiegiem doustne leki przeciwbólowe.
W przypadku HIFU Liftera Advance, gdzie głowicą liniową wykonuje się do 100 linii, gdyż protokół zabiegowy opiera się głównie na głowicach typu Pen, obserwuje się znaczne obniżenie odczuwalnego bólu. Tymczasem pacjenci odczucia związane z zabiegiem określają wyłącznie jako dyskomfort (i to wyłącznie podczas pracy głowicą liniową 4,5mm).

FAKT: Zabieg HIFU jest zabiegiem skutecznym.
Pamiętając, że o skuteczności zabiegu decyduje odpowiednia kwalifikacja, należy stwierdzić, że jest to zabieg skuteczny. Pacjenci po zabiegu widzą wyraźne uniesienie tkanek, spłycenie i skrócenie bruzd nosowo-wargowych oraz linii marionetki oraz poprawę owalu. Wszyscy pacjenci zwracają także uwagę na poprawę napięcia skóry po zabiegu.

FAKT: HIFU Liftera Advance doskonale sprawdza się na powierzchniach obłych.
Liftera Advance to jedyne HIFU dostępne na rynku z dwoma rodzajami głowic: liniowymi i punktowymi typu Pen. Daje to wyraźną przewagę w pracy na obłych i wypukłych powierzchniach naszej twarzy. Lepsze przyleganie głowicy przekłada się nie tylko na większą skuteczność zabiegu, ale przede wszystkim na zmniejszenie ryzyka działań niepożądanych związanych z brakiem odpowiedniego kontaktu głowicy ze skórą.

FAKT: Liftera Advance umożliwia lepszy komfort zabiegu.
Zabieg HIFU z wykorzystaniem klasycznych urządzeń (bez głowicy typu Pen) wiąże się z odczuwaniem bólu. Dla odmiany, w przypadku Liftera Advance pracujemy głównie głowicami typu Pen, które są bezbolesne. Dlatego zabieg tym urządzeniem odczuwany jest jako dyskomfort i to jedynie podczas pracy głowicą liniową, którą wykonujemy do 100 linii.

W okresie od maja do sierpnia 2019 roku w Kaczyńscy Clinic prowadzone było badanie obserwacyjne z wykorzystaniem Liftera Advance.

Wynik badania komentował Dr Kaczyński na łamach magazynu Gala (nr 20, 2029, str 97):
„Na podstawie analizy wyników mogę stwierdzić, że trwałe efekty zabiegu Liftera są widoczne już po miesiącu od jego wykonania. Pacjenci, którzy mieli wykonywany w przeszłości zabieg innym urządzeniem HIFU, zwracali uwagę na znacznie lepszy komfort podczas zabiegu Liftera (zdecydowanie mniejszy ból, opisywany przez pacjentów raczej jako dyskomfort). Podkreślali też wyższą precyzję pracy w wykonaniu zabiegu na powierzchniach wypukłych (np. okolica oka, policzki, czoło), dzięki zastosowaniu innowacyjnej głowicy punktowej typu PEN. Wszyscy moi pacjenci, którym wykonałem zabieg urządzeniem Liftera Advance, natychmiast po zabiegu oraz podczas wizyt kontrolnych potwierdzali odczuwalny wzrost napięcia skóry, wyraźny spadek uczucia opadania tkanek oraz widoczny ich lifting”.

Chcesz wiedzieć więcej o efektach zabiegów z wykorzystaniem Liftera Advance, sprawdź tutaj.